Usch på er som ger era barn KÖTT!
Suck Människan är utvecklad för att äta en blandad kost utav kött och vissa växter, har du tittat på dina tänder någongång ? vi har ju en blandning utav vassa tänder och bredare ovassa tänder för att vi ska kunna hantera båda. Människan är ju ett rovdjur, vårat system är utformat för att smälta kött och annat gott. Många sjukdommar tror jag mer kommer ifrån tillsattser och den sjuka mängden kolhydrater människan sätter i sig idag som vi inte är utformade att göra.
Och att tillägga, min lille gumma är en hängiven köttätare, och så snabbt hon börjar förstå prat o sånt så kommer hon få förklarat för sig att lille grisen i boken kommer med all sannolikhet sluta upp på talriken som den härliga kotlett hon precis tryckt i sig med ett leende, detta kommer naturligtvis berättas på ett gulligt sätt, då barn inte är de bästa på att hantera och bör inte hantera slaktbilder med blod o skit än på ett tag, men de kan vänjas med tanken, för vi är människor, och människor är utformade till att äta kött och grönt.
Ett utav de bästa tillfällena i mitt liv va när jag fick min sedan 12 år veggo vän att iallafall testa min lassange, dagen efter så förstod han inte riktigt va han gjort mot sig själv och gav upp sitt enligt honom pinsamma vegetarian liv. Kanske inte det bästa att äta en kebab talrik efter 12 års uppehåll, men idag så är han en hängiven bacon ätare och hans far är lycklig då han e jägare.