Usch på er som ger era barn KÖTT!
Men seriöst...det är väl att se till att ta lite ANSVAR!!
Jag äter kött och älskar det MEN jag tar mitt ansvar som konsument genom vilket kött jag väljer att köpa. Halv gris köper vi från en liten uppfödare som har ca 10 "glada" grisar om året, de springer fritt på stora ytor, äter bara vegetabiliskt foder och grönsaksrester från gården,behandlas i mina ögon bättre än vissa av våra gamla på hemmen gör, grisarna tränas från de är små att "vandra slaktgången" så att de inte skall vara ett dugg stressade när det väl är dags så att säga.
Ägg kommer från en bonde i närheten från glada hönor som är frigående utomhus med fint hönshus, kyckling finns kravmärkt att köpa, nötkött lika så ekologiskt/krav. Vill man vara 100% säker på att djuren behandlas väl köper man det från ekogårdar dit man själv kan åka och "kolla till dem" och se hur djurhållningen fungerar.
Min sambo jagar och viltkött finns alltid i frysen, där kan vi snacka om djur som levt ett bra liv utan stress och jävelskap, närproducerat till tusen då jaktmarken börjar ca 100 meter bakom huset, jagar ingen i familjen finns viltkött att köpa i affären, garanterat frigående djur.
Fisk, simmar och bubblar fritt, välj arter som inte hotas av utfiskning.
Mjölkprodukter använder vi inte för lillan är allergisk mot mjölkprotein men en hel del havreprodukter, sojaprodukter undviker jag in i det sista på grund av all skövling av regnskogarna för att få fram odlingarna. TÄNKER NI veggosar på det...?
Vegetarianer/veganer SKALL respektera oss köttätare då vi respekterar/accepterar deras val att inte äta animalier och inte prackar på dem kött.
TÄNK EFTER före ni kastar "sten i glashus" vi lever i en biologisk hierarki där vi faktiskt är högst i näringskedjan äta eller ätas...
MEN som tänkande, kännande varelser borde vi se till att istället bojkotta den vidriga industrin och ställa krav på handeln och köttproducenterna och deras hantering av djuren. KÖP KRAV,EKO produkter, närproducerat istället, detta är betydligt enkalare än att försöka "omvända" världen att sluta äta djur
Och seriöst vegetarianer/veganer handlar knappst ALLA sina grönsaker och dyl ekologiskt, med all besprutning och genmodifiering/manipulation av grödorna idag så vågar jag påstå att ni får i er minst lika mycket skit!!
Jag tackar för kaffet....(som alltid är krav i vårt hushåll, by the way!)