Usch på er som ger era barn KÖTT!
Alltså, det känns verkligen som om den här tråden håller väldigt mkt dagis nivå. Jag accepterar att det finns folk som vill vara vegitarianer samt dom som vill äta kött. Äter själv både kött och grönsaker... Det jag inte kan förstå med tråd startaren är hur man kan samla så mkt osanning och själviska åsikter i en sådan kort text. För det första, människan är kött ätare, vi äter kött och har gjort det i många 1000år. O det jag störde mig mest på var hur man kan gå in med en bedömning om hur det ser ut på alla kött gårdar, dra en slutsats att Alla djur har det dålig. Det är faktiskt inte så. Många djur har det väldig bra tills den dagen dom går till slakt. Ta ett exempel med ekologiska gårdar, där grisarna får gå ut i hagar, i deras naturliga miljö tills dom ska åka till slakt. Även om det nu känns väldigt illa med allt djurplågeri som står i tidningarna, där djuren ligger i gödsel utan vare sig mat eller strö i flera veckor osv. Men, alla djur har det faktiskt inte dåligt, och det är Vi som konsumenter som kan påverka detta, välja att köpa ekologiskt eller välja dom kött producenterna som känns mest pålitliga. Jag tänker fortsätta äta både kött och grönsaker och ge detsamma till min son.