Inlägg från: nattis83 |Visa alla inlägg
  • nattis83

Usch på er som ger era barn KÖTT!

kan inte göra annat än hålla med trådstartaren=D

Själv har jag varit vegetarian sen jag var 0 år.hemma äter vi bara vegetarisk mat. tom mannen min har blivit omvänd till vegetarian.barnen är vegetarianer hemma..min stora son på 10 år har valt att vara vegetarian, men det minsta får äta kött på förskolan och ifall vi går ut och äter eller liknande..fast jag skulle nog föredra att alla i familjen aldrig åt kött...kött är fullt med bakterier och djuren lider bara för att vi människor ska bli mätta!!!...NEJ till KÖTT!!!!

• nattis83
    Cyberdansken skrev 2009-12-04 16:39:46 följande:
    Ursäkta, men allt är fullt med bakterier, du själv (och jag) består till nästan 60% av bakterier. Utan dom fungerar vi inte. Samma med växter...
    ursäkta men du.....vi levande människor och växter består INTE av samma bakterier som bildas i kött som avlägsnats från ett kadaver och legat så i minst några dagar. ..vart har du fått din information ifrån? den stämmer faktiskt inte med verkligheten! de bakterier som bildas i kött efter att djuret dödats är bakterier som sätter igång en föruttelse process av köttet..och det går inte att jämföra med bakterier som vi levande bär i kroppen. så tyvär ditt argument håller inte!!....har man någon gnutta medkänsla i sig så avstår man från kött pga hur illa djuren behandlas bara för att vi ska få kött på tallriken!....men att diskutera det med köttätare är som att prata med en vägg,så jag förväntar mig inte att någon av er köttätare ska förstå,för det gör ni inte!.......bara för er information så har jag smakat kött när jag var liten,så jag vet hur det smakar.så kom inte med nåt snack om att det är lätt att tycka så här bara för att man aldrig smakat kött.
  • nattis83

däremot så vet jag inte ifall det stämmer att vegetarianer blir mindre sjuka...jag tycker min familj och jag blir lika sjuka som mina vänner som äter kött..men anledningen till att vi inte äter kött är för att det är synd om djuren och för att kött ÄR äckligt och det är sjukt att äta av någon annans kött.köttet börjar sin förruttelse process så fort det avlägsnas i från kroppen/kadavret!!!

Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!