Our Miracle skrev 2009-12-08 15:08:47 följande:
Vill bara säga en sak: Redan på stenålder åt människan kött. Det är en naturlig del i "kretsloppet" att djur äter djur som äter djur osv. Det är viktigt att vi får i oss proteiner! Jag äter kött och är i stort sett aldrig sjuk, kanske lite snuvig ibland men på det hela är jag frisk och pigg, för att jag äter husmanskost och varierar mina måltider, typ kyckling på mån, kött på tisdag, pasat på ons, soppa på tor osv. Jag brukar oftast kunna se dom människor som är vegetarianer/veganer. Vet ni varför? Jo, dom är för det mesta beniga, vita och har lite insjukna ögon - kanske beror det på att de har brist på det ämne som finns i köttet? Innan jag avslutar vill jag bara påpeka att jag struntar totalt i om andra människor är vegetarianer/veganer osv - så länge dom bara låter mig vara ifred och inte ska "läxa upp" mitt sätt att leva, för jag "läxar inte upp" deras sätt att leva!!!
Vi vegetarianer får OCKSÅ i oss protien genom bönor, linser osv.
På mig märks det inte att jag är vegetarian, jag äter rätt & får i mig varenda liten sak som kroppen behöver.
Man behöver inte vara vegetarian för att få insjukna ögon, blek hud & bening. Det beror på om man äter rätt.
Lägg ner din förolämpning mot oss.