• SofiaD

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Kött orsakar ingen cancer.. påläst du verkar vara..
    Kött är gott och här i detta huset väljer vi ekologisk mat i stor utsträckning, inte bara när det gäller kött. Ikväll blir det fläskfilé och potatisgratäng, har svårt att tänka mig ett vegetariskt alternativ som slår det. Så var du vegetarian och låt alla andra som vill äta kött göra det.

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

Och så ser jag att ts är borta... jaja det blev kanske för mycket mothugg?

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    Turran skrev 2009-12-04 12:10:42 följande:
    Det finns stora studier i ämnet som visar kopplingar mellan köttkonsumption och vissa cancerformer.www.wcrf-uk.org/preventing_cancer/recommendat...
    Jag vill ändå inte påstå att kött orsakar cancer, även om man kan se samband mellan det och vissa former av cancer. Det är nog otroligt många andra faktorer som också spelar in och inte så enkelt som att bara säga att kött orsakar cancer.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    Turran skrev 2009-12-04 12:52:17 följande:
    Javisst. Jag vill bara kommentera att det är felaktigt att säga att det inte finns en koppling mellan köttkonsumtion och cancer. Naturligtvis står det alla fritt att föda sina barn processerat och rött kött 7 dagar i veckan.
    Jag reagerade mest på att det lät på ts som kött=cancer vilket inte är fallet. Att det sen finns samband som du säger är en annan sak. Det finns samband mellan det mesta och cancer verkar det som.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!