Inlägg från: olandstoken |Visa alla inlägg
  • olandstoken

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Unex skrev 2009-12-04 03:06:50 följande:
    Ja det är ju faktiskt oansvarigt att äta kött, speciellt nöt och fläsk, eftersom köttindustrin faktiskt står för mer utsläpp än vad hela transportsektorn gör. Alltså av miljöskäl snarare än hälsoskäl. Vad gäller det mycket löjliga argumentet att man inte låter barn välja när man ger barnet vegkost, så gäller ju precis samma sak för köttätare. Barnet tar inget aktivt val att konsumera kött som faktiskt bidrar till onödig död och lidande. Barnet väljer inte heller att dricka mjölk som egentligen borde gå en kalv, barnet skulle säkert avstå om det visste att det innebär att kalven inte ens får vara med sin mamma. Barn skulle säkert inte vilja äta ägg om barnet visste att man brukar slänga i levande tuppkycklingar i köttkvarnar eftersom de inte kan producera några ägg och därmed är värdelösa. Barn skulle säkert förstå att det är elakt att 99% av alla grisar aldrig får vara utomhus, och att grisar kastreras utan bedövning. Barn skulle säkert inte tycka att det är okej att massor med fiskar kvävs till döds. Barn är ofta väldigt empatiska och har inte riktigt lärt sig det här med att inte bry sig än.
    och barnen skulle SÄKER gilla att det INTE FINNS ÖPPNA LANDSKAP!!!! NOT!!

Och ts, jag tycker du ska skita i vad jag ger mitt barn. Min sambo driver ett lantbruk, jag vet hur det går till! Har även många vänner som har fina gårdar.
  • olandstoken
    Stårschan skrev 2009-12-04 08:50:33 följande:
    Ni är medvetna om att TS avregistrerade sig redan igår eftermiddag, eller?
    haha, ja jag såg det när jag skrivit mitt inlägg. snacka om att prata för "döva öron"
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!