Inlägg från: TwoPromises |Visa alla inlägg
  • TwoPromises

Usch på er som ger era barn KÖTT!

konkelbär skrev 2009-12-03 14:32:23 följande:
    Som vegetarian sedan 12 år råder jag dig TS att lägga ner. Det är ingen idé, folk har aldrig och kommer aldrig bry sig om någonting än sig själva. Bespara dig alla upprörda känslor, var glad för att du inte bidrar till dålig djurhållning och för att du lever ett sunt och friskt liv.
    Ungefär vad jag precis skulle skriva.

Jag känner mig väldigt glad när jag vet att jag inte bidrar till att djur plågas och mördas för att bli mat.
    Min systers son på snart 4 år äter inte kött och vill inte heller göra det eftersom han tycker så mycket om djur. Han vet nämligen vad kött kommer ifrån eftersom min syster varit mycket noga med att berätta detta för honom så fort han förstått.

Eftersom jag anser att alla varelser har lika stor betydelse och att människan inte har rätt att döda bara för att få äta något som är helt meningslöst idag, kommer jag givetvis inte ge mitt barn kött.
    Jag äter inte kött, så varför då ge det till sitt barn? Om man anser att något är fel är det väl självklart att man inte går emot detta.
    Jag kommer, liksom min syster, att berätta för mitt barn vad kött kommer ifrån och hur det går till när han/hon är stor nog att förstå.

Att säga att det är fel att göra det valet till sina barn håller inte. Man gör precis samma val till barnet om man ger det kött. Det är upp till föräldrarna att bestämma men jag tycker att det är en skyldighet att berätta vad kött kommer ifrån eftersom de flesta barn gillar djur.
  • TwoPromises

Vill även tillägga att det är ganska komiskt att folk alltid drar upp att vi alltid har ätit kött och att vi alltid jagat.
    Jag personligen tror ju inte att vi varit speciellt mycket snabbare än vad vi är idag. Några långa klor har vi ju inte heller och har antagligen heller aldrig haft, inte heller några vassa huggtänder.
    Och några speciellt bra och snabba simmare är vi väl inte.
    Dessutom finns det många teorier om hur människan varit innan. En är att människan själv var den jagade eftersom vi var väldigt små och jag tycker faktiskt att det låter väldigt logiskt, speciellt om vi nu härstammar från apor.

Våra kindtänder är dessutom platta och det är väl dem man använder för att tugga? Alla andra djur som äter kött och verkligen behöver det har vassa spetsiga tänder så varför skulle vi vara så mycket annorlunda, hm...

• TwoPromises
    toxicstone skrev 2009-12-04 02:03:39 följande:
    Om man ska vara petig så äter inte en vegetarian något från djur.
    Fel. En vegetarian äter animaliska produkter såsom mjölk och ägg men avstår från KÖTT, det är veganer som avstår helt från alla animaliska produkter.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!