Usch på er som ger era barn KÖTT!
Jag känner mig väldigt glad när jag vet att jag inte bidrar till att djur plågas och mördas för att bli mat.
Min systers son på snart 4 år äter inte kött och vill inte heller göra det eftersom han tycker så mycket om djur. Han vet nämligen vad kött kommer ifrån eftersom min syster varit mycket noga med att berätta detta för honom så fort han förstått.
Eftersom jag anser att alla varelser har lika stor betydelse och att människan inte har rätt att döda bara för att få äta något som är helt meningslöst idag, kommer jag givetvis inte ge mitt barn kött.
Jag äter inte kött, så varför då ge det till sitt barn? Om man anser att något är fel är det väl självklart att man inte går emot detta.
Jag kommer, liksom min syster, att berätta för mitt barn vad kött kommer ifrån och hur det går till när han/hon är stor nog att förstå.
Att säga att det är fel att göra det valet till sina barn håller inte. Man gör precis samma val till barnet om man ger det kött. Det är upp till föräldrarna att bestämma men jag tycker att det är en skyldighet att berätta vad kött kommer ifrån eftersom de flesta barn gillar djur.