Inlägg från: Cyberdansken |Visa alla inlägg
  • Cyberdansken

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Har inte orkat läsa genom 22 sidor svart/vit argumantation, bara TS.

Själv äter jag kött och ger mina barn kött för att det är gott, samt nyttigt. Det samma är tillfället med grönsaker, gott och nyttigt.

Vi har valt att leva som allätare, det är det naturliga för oss.
    Att sen djurhållning/slakt på sina ställen är under all kritik kan jag hålla med om. Men som tur är är det undantag snarare än regel och något branscherna strävar efter att få bort.

Jag undrar också vilka undersökningar det är som TS hänvisar till, där man blir 8 år äldre som vegan/vegetarian? Jämfört med ett snabbmatsvrak då eller?

Förövrigt så är livskvalitet bättre än livslängd :)

• Cyberdansken
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:31:06 följande:
    ni som hävdar er rätt till kött, vet ni hur stor den negativa effekten av köttindustrin är, på vårt klimat?
    I så fall är det nog bättre att ge sig på dom som dricker mjölk, där produceras mera metan ju. Fast båda kött- och mjölkdjurs utsläpp av co2 är väl neutralt, det kommer ju från växter dom ätit.
  • Cyberdansken
    lovelylocks skrev 2009-12-03 21:53:49 följande:
    www.klimathotet.net/
    [/citat]

Registrerat av Berggren, Caroline (594142)
    Johannesbergsvagen 23

Vastervik, --, 59353
    SE

Ser inte ut som en opartisk källa direkt. Nu när du ändå bringar upp klimatet vad är då dina tanker om Climategate?
    Är du säker på att den info du kommer med i denna tråd är vetenskapligt underbyggt? När jag ser tvärsäkra påstående och procenttal och tidsangivelser som är exakta, men ingen stans hänvisar du till var dom kommer ifrån, ja då blir i alla fall jag en skeptiker.
    Vill gärna lyssna på saklig dokumentation, men oftast låter dom flesta veganer precis som Jehovas vittnen, övertygat om sin egen sanning, utan argument för den.
  • Cyberdansken
    lovelylocks skrev 2009-12-03 22:11:39 följande:
    fn:s klimatpanel, duger det som ref? eller är även de jämlika med jehovas? ekuriren.se/ledareasikter/asikter/1.375087
    Utgår ifrån att det var till mig. FN's klimatpanel är ett politisk organ.
    Men jag tycker inte vi ska hålla på med detta i denna tråd, det blir lite väl offtopic. Fast spännande.
  • Cyberdansken
    lovelylocks skrev 2009-12-03 22:20:19 följande:
    jag vet att det är ett politiskt organ. Undrade mest eftersom du var tveksamt inställd till mina källor och inte orkade, eller kunde ta reda på informationen själv. offtopic, ptja, det är ju bara ytterligare ett bra och hållbart argument till att välja allsidig vegetarisk kost.
    Jag kan och orkar ta reda på saker själv. Därför vet jag att om man har global uppvärmning pga växthuseffekt så stiger temperaturen snabbast i toppen av atmosfären. Det gör den så inte här.. Och den mest effektiva växthusgasen är... vattenånga. Inte CO2, där vi människor står för ca 2% av det samlade i atmosfären. Alla människor på jorden alltså.
    Att stirra sig blid på CO2 är att vända ryggen till all den allvarliga miljöförstöring av vår planet. Samt att hindra I-länders utveckling och tvinga dom kvar i fattigdom.

Jag bildar mig en uppfattning via seriösa forskare, inte kolumnister och bloggare.
  • Cyberdansken
    nattis83 skrev 2009-12-04 16:19:08 följande:
    ...kött är fullt med bakterier och djuren lider bara för att vi människor ska bli mätta!!!...NEJ till KÖTT!!!!
    Ursäkta, men allt är fullt med bakterier, du själv (och jag) består till nästan 60% av bakterier. Utan dom fungerar vi inte. Samma med växter...
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!