• Lajkie

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Ja, men man måste inte köpa massproducerat kött. Skaffa egna grisar :) Eller köp vilt!

SKulle bra gärna vilja veta om du har husdjur TS =) INTE har du väl en katt inne eller en kanin i bur, hoppas inte. Isf SKÄMS!!

Mina barn får iaf inte ha djur i bur. Det är JAG stolt över.

MÄNNISKAN ÄR ETT ROVDJUR. ROVDJUR SKALL ÄTA KÖTT!
    Sen behöver man INTE stödja den dåliga djurhållningen som massproducering innebär.

• Lajkie
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:38:16 följande:
    FH Mamma skrev 2009-12-03 14:36:50 följande:
    har ditt barn få se en slakt?
    Du verkar väldigt naiv TS? Och väldigt icke utbildad. Du går på Expressens löpsedlar och sen inget mer. TS, har du sett en slakt? Isf av vilket djur/vilken mängd av djur?
  • Lajkie
    Mariohn skrev 2009-12-03 14:42:21 följande:
    Nope. Människan är inte ett rovdjur. Ser våra kroppar ut att vara byggda för att jaga ikapp djur? Våra tänder och kroppar är inte gjorda för att dräpa och äta andra djur. Människan är allätare. Läs om våra tänder och forskning gjord kring människans ursprung
    De finns fem stora rovdjur i Sverige - Björn, varg, lo, järv och just det - människa.
  • Lajkie
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:44:03 följande:
    Seriöst, vilka jälva påhopp.Trodde ni var smartare än så..men nej..jag ger upp.och SLUTA säga att jag inte låter han välja, för det är ni som tvingar era barn att äta kött! barn vet ju inte vart de kommer ifrån.jag är skit sur på min mamma för hon gav mej kött som liten, jag visste ju inte bättre! jag hade varit glad om jag hade fått välja själv!lägg ner tråden.
    Dricker du mjölk TS? Äter du ägg?
    Mjölkkor och höns har det lika illa som köttdjuren. Och Eko-djur har det inte mkt bättre heller. Endast de som äter egenproducerat eller odlar egna grönsaker och dricker enbart källvatten kan säga något.
    Syntetkläder är INTE bra heller. Utsläppen som sker när man tillverkar syntetkläder är ohutligt farliga också, det dödar massor av fåglar tex.
    konkelbär skrev 2009-12-03 14:43:27 följande:
    Sen undrar jag hur man avrättar någon på ett humant sätt?

Jag undrar om ni som undrar detta också går ut och tillrättavisar en varg som dödar en älgkalv eller ett lo som dödar en hare?
  • Lajkie
    AnniPanni skrev 2009-12-03 14:48:02 följande:
    öh... mina kids är 2, 5 o 7 och det vet SJÄLVKLART vad köttet kommer ifrån! De har full koll på att köttet vi äter kommer ifrån kossan, att ägg faktiskt är bebiskycklingar. Lär man inte barn att det är skitäckligt så är det inte konstigt.
    Fast obefruktade ägg är inte kycklingar heller.
  • Lajkie
    Mariohn skrev 2009-12-03 14:48:08 följande:
    Ja idag är det så eftersom vi har redskap. Men rent kroppsligt är vi inte rovdjur. Är du med på hur jag menar?
    Ok, förstår vad du menar. Men människan har ändå ätit kött sen urminnes tider!
    Och det finns ursäkta, idioter, som ger sina hundar vegetarisk mat för de vill inte att sina husdjur ska äta käött. Hur funtad är man då?

VISST - Jag är helt inne på att djuren i massproduktionen mår inte bra, och eko-djuren har inte mycket bättre heller.
    Men jag är absolut inte emot att äta kött.
    Jag har inga egna köttdjur nu, men inom ett par år ska vi ha egna smågrisar. Även fast det är sorgligt att Nasse står på julbordet i december så vet jag att mina grisar fått leva som svin ;)
  • Lajkie
    MariaP skrev 2009-12-03 14:50:58 följande:
    Du vet inte vad du pratar om, hur många gårdar har du besökt egentligen? Jag har varit på åtskilliga och har aldrig sett ens ett försök till den misär grisarna på nyheterna varit med om. Jag gissar på att det närmaste du varit en bondgård är en kotlett i kyldisken på ICA. Jag är uppväxt på en bondgård i Hälsingland, mina föräldrar var mjölkbönder men nu har de gått över till köttproduktion i lösdrift och jag har nog alltid vetat var maten kommer ifrån. Och jag har inte övervägt veganism för det, utan det har nog snarare gjort att jag tycker att det är viktigt att veta var maten kommer ifrån. Jag har varit med vid slakt och min pappa har lärt mig att stycka, vilket jag uppskattar mycket idag. Vi har inga problem med att äta helt vegetariskt vissa mål, men det är ändå otroligt gott med en stekt bit biff eller lite filé. Så jag tror att jag fortsätter att ha köttet ruttnandes i tarmarna så kan du fortsätta att vräka ur dig galla över saker du ändå inte kan påverka ett skit;)
    TACK! Du får fram allt som jag försöker, men är för upprörd för att tänka klart :)
  • Lajkie

TS - ursäkta att jag bombar tråden. Men jag undrar om du har enbart hemproducerade grönsaker och växter? För inte köper du väl från affären? Du vet att transporten till affären kan ha dödat både grävlingar på vägen och myror. Dessutom dödar utsläppen fåglar.

• Lajkie

Hahaha - Du påstår att du låter ditt barn n välja. När du klart & tydligt gjort klart att köttätare är dumma i huvudet. Tror du ditt barn vågar äta kött i framtiden efter din kraftiga psykiska misshandel?

• Lajkie
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:56:19 följande:
    De är inte änns lönt att jag svarar, för sista gången.NI TVINGAR ERA BARN ATT ÄTA NÅGOT SOM DOM INTE VET VART DE KOMMER IFRÅN!!!det är att tvinga, jag blir ju galen!!aaah, hejdå!
    Mina barn är uppvuxna i skogen med massor av djur. De vet mycket väl var kött kommer ifrån. Iaf äldsta. Lite svårt att få en ettåring att förstå.
    Jag hymlar inte med det.
    Vi har ett älgslakteri nästgårds och de har sett både döda och levande älgar och har älg på tallriken titt som tätt. Ingen lögn.

Du ljuger däremot och hycklar med tanke på att du tror att bara för att det är grönt är det bra. :) Tänk om grönsaksbilen körde på ett rådjur på väg till butiken?
  • Lajkie
    Leora skrev 2009-12-03 14:56:48 följande:
    Köper du enbart ekologiska och närproducerade produkter?
    Det räcker inte. Ekologiskt och närproducerat har ändå transporterats. Hon ska odla själv om hon ska övertyga mig.
  • Lajkie
    Reglementet skrev 2009-12-03 14:59:27 följande:
    Människan är som grisar, allätare. Men grönsaker ruttnar också i tarmarna.
    Ja man kan ju undra var TS tror grönsaker tar vägen i kroppen. Inte fan kommer de ut som ett äpple iaf :)
  • Lajkie

Jag undrar iaf om TS går ut i skogen och sätter upp skyltar till de andra djuren i skogen att "Äta kött förbjudes". Eller TS kanske matar vargar och lodjur med grönt från hennes egna lilla kolonilott?
    Vargmamman får ett argt brev att "Nåde dig om du tvingar dina valpar att äta kött. Fy skam!"

• Lajkie
    Leora skrev 2009-12-03 15:05:45 följande:
    Nej, men jag vet av erfarenhet att många människor som skriker okontrollerat över saker inte gör allting "rätt och riktigt" heller.
    Nej jag vet. Håller med, ville bara poängtera och framhäva ditt svar ;)
  • Lajkie
    m00nfl0wer skrev 2009-12-03 15:09:32 följande:
    Min 4åriga dotter säger på somrarna "Mamma, jag vill ha grillat kött!" frågar man "Medium eller välstekt?" så svarar hon "Medium".Om hon vill välja bort kött när hon blir äldre så får hon det, däremot tänker jag inte laga två maträtter så länge hon bor hemma.. dels så kostar det pengar och sedan är det totalt onödigt.Jag förstår verkligen dom som inte kan äta kött. Men jag förstår inte riktigt dom som kör med argumentet "Det är synd om djuren".. djuren slutar inte slaktas bara för att några väljer att sluta äta kött.. det krävs att hela jordens befolkning slutar äta kött, då slutar dom nog slakta djur. Men jag försöker inte predika om en massa saker. Det är eran ensak att inte äta kött.Jag äter kött för att det är gott. Jag äter kött för att jag inte kan leva på veg-mat. Så är det bara. Vegetarianer har valt att inte äta kött, jag väljer att äta kött.Vad förvirrat allt blev.
    Haha ja men djur kommer alltid slaktas, för djur kommer alltid bli sjuka och måsta avlivas.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!