• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

skorpan<: hoppas du är på förlossningen nu
    Min slempropp/teckenblödning kom ut ihop med vattnet,  på toaletten i förlossningsrummet.... ingen aning om hur det såg ut eller var för det var mitt upp i värkarna

maken går o vaggar Liten i bärsjal med Calle Kristiansson på hög volym
    Allt för att jag ska få lite vila men nu är jag övertrött så kan inte sova ändå...

hoppas på att bebis behagar sova efter nästa amning som väl blir om max en kvart.

BAGGS, är du här o läser så ska du veta att en av tjejerna jag lärt känna här på FL hade som du - men en tvilling verkar vara kvar hos henne Kram
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • nevadita
    Virriga V skrev 2010-01-14 09:47:53 följande:
    Tror skorpan är mamma nu eller nära att bli det, inte varit inloggad på ett tag och läckte fostervatten.Min bebis verka tycka den kan bo i magen för evigt. De har sagt att det blir igångsättning på fredag om det inte startar innan själv. Hade ju hoppats att det startat själv idag men tror inte på det. Drömde en obehglig dröm om det inatt, minns inte vad men hela jag var full av obehag när jag vaknade.
    stor kram!!!
  • nevadita

Hej vännerna

...läge att skriva grattis till skorpan o virriga...?

LitetMoln: har inga trix, men såg att de i en annan tråd rekommenderade att doppa nappen i bröstmjölk först... fast det har du säkert provat?

Jobbigt när det bara ska ammas hela tiden, Liten här är ju supersuttig även om hon inte är hungrig...
    lyckades få henne att ta vanlig napp i vagnen iallafall, alltid nåt Annars gillar hon inte den så värst.

Inatt har jag fått sova!
    Från midnatt till halv fem var det tyst Sen skulle det ammas och kelas och mysas men mellan c:a kl 8 och 10 sov vi igen. SKÖNT!

BVCbesöket igår visade upp en välmående bebba som går upp fint i vikt och växer som ogräs. Fick D-droppar med hem men behöver nog hjälp av maken när viska ge...

önskar alla en finfin helg! {#lang_emotions_flower}

• nevadita

ssknurse: hej förresten, kul att du tittar in *kram*

• nevadita

...förresten, ska det inte finnas en sorts napp till flaskor som gör att barnet suger som det gör på bröstet...? *funderar* borde ju vara lättare för barnet då menar jag om det handlar om teknik bara. Sen att napp smakar blä jämfört med tutte är ju en annan sak

Lindylou: 12 veckor?! wow får jag fråga vilken din nya rädsla är..?

..jag kan fortfarande inte tänka på min förlossning utan att bli ledsen, knäppt, allt gick ju ändå bra...  

Idag har en av mina katter vågat ligga lite i mitt knä samtidigt som bebis sov på armen Skönt att svartsjukan börjar lägga sig

KRAMAR ER ♥

• nevadita
    lindylou: trodde det hade gått över men nej. Ska inte tänka på det mer. Men ibland gör man ju det. Vissa saker som gnager i huvudet.

...idag fyller min lilla en hel månad... {#lang_emotions_heart}

Kram till er alla, nu ska jag trycka i mig semla
  • nevadita
    En månad gammal! 16/1-10

• nevadita
    JoJo2222 skrev 2010-01-17 12:20:49 följande:
    förresten. jag kikar in ibland o tittar lite vad ni skriver. har själv inte alltid något att tillägga, men var e jenni? ser henne aldrig här nu för tiden? förstår att hon har fullt upp med två... men hon saknas :S
    behöver väl inte "tillägga" så mycket om du inte vill, bara du skriver lite ibland
    Saknar ju de som inte hörs av ♥
    Jag hoppas att jenni snart visar sig här, kan ju vara så att hon inte har tillgång till internet.... och fullt upp såklart.
    Vi sms:ade när Krumelura var född.

LitetMoln: vad bra att det funkade!

Lindylou: hm, jag tror på teorin att bebisar har perioder när de låtsas att de är hungriga - bara för att få vara nära mamma Och så somnar de efter två sug eftersom de bara vill kela...
    i natt var det så här. Jag har sovit två timmar på hela natten. För Lillan skulle sutta hela tiden. Somnade - la henne i sin säng - då vaknade hon efter fem minuter... trött mamma nu!!!!
    Pappa går o sjunger för henne nu, inte vackert men det avlastar ju mig iallafall

Jojo igen: jag är just nu livrädd för att bli gravid igen trodde aldrig jag skulle känna så! Min man brukar säga att kroppen kanske har fattat hur en graviditet ska gå till nu, jag hoppas inte det Dumt och hemskt av mig v a? Men det är så det känns nu. Om ett par år kanske det har ändrat sig. Nu får jag bara ångest av tanken på en förlossning....

Idag blåser man bort så håll er inne tjejer!!

Hoppas det är ok att jag lägger in en bild ibland?

KRAMAR ER!!! {#lang_emotions_heart}
  • nevadita

jenni80 hälsar till alla!
    hon har tyvärr separerat men barnen mår bra.
    hon har inte tid att sitta vid dator men tänker på oss

hoppas att allt är bra med er.

Kram!

• nevadita
    Skorpan: stort grattis o kramar till er ♥
    Skönt att vara hemma nu misstänker jag

Hoppas att virriga också tittar in med lite glada nyheter snart!

Idag lyckades jag o Lava ta oss ner till byn på barnvagnspromenad.
    Gick fint ända tills vi var inne på Konsum, jävlar vad arg hon blev där
    Hatar när hon skriker - det gör ont
    Men så fort vi kom ut därifrån var hon som en sol igen. Haha, det blir ICA framöver

Massa kramar till er allihopa!!
Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4