• Virriga V

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

Så nu har jag sett Idolfinalen och önskat att jag haft ett gott vin, kex och ost att njuta av...

• Virriga V
    nevadita skrev 2009-12-11 23:19:09 följande:
    samma här... ...men hade gärna ätit lite kallrökt lax och salami ihop med kexen och brien siktade ju på bebisleverans efter finalen men förrädar-Krumelura röstade på fel idol så nu stannar hon väl kvar tills de drar ut henne i håret
    Åhhhh, vad gott!!!
    Men dansade du till låtarna?
  • Virriga V
    nevadita skrev 2009-12-11 23:27:37 följande:
    nä jag har sprungit upp å ner i källartrappan med tvätt istället
    Låter hur bra som helst! Håller tummarna!

God natt och sov gott till de som inte ska ha värkar!
    KRAM
  • Virriga V

nevadita....Du skulle dansat..

Jag är så irriterad. Min babywatch som jag inte använt på ett tag, tog jag nu fram och den strular massor Det får bli en ny sådan.

• Virriga V

Just Jack... Vad tråkigt Men skönt att det känns ok i varje fall!!

Skorpan...Men det är ju värdelöst att handla när man inte vet vad man har i magen Funderar på att fråga mamma om hon kan köpa en härlig fleecefilt när bebisen är ute och som är typiskt tjejig eller killig. Hoppas de kommer att rea babywatcherna sen om man har tur. Sen är där väl rea när bebisen tittat ut!! Redan planerat för att nätrea på polarn och pyret.

Jag har fuskat lite denna graviditeten när det gäller mat. Brie en gång, lite rökt och fiskarna har jag inte stenkoll på men jag har försökt hålla mig till odlad fisk.

Kläder ska vi inte prata om, känns bara tråkigt, så vad ska man ha på sig nu när det är jul och nyår?

• Virriga V

nevadita....det ska inte vara några diskussioner imorgon!! Gå inte med på något "avvaktande" Det är ju faktiskt ivf!!

Någon som har lite tips på hur man får fart på bebisen? Har bara fått några få små knuffar idag.

• Virriga V

Litet moln...Jag känner nog bebisen bäst när jag sitter framåtböjd (som vid datorn), precis som man klämmer ihop den. Men samtidigt kan jag leta upp något "hårt" och känna på det och så är det snart flyttat. Den ligger med huvudet (ruckbart) ner med ryggen på min högra sida och rumpan uppe. 10 ggr har jag nog känt den idag men mindre än vanligt både i mängd och styrka upplever jag det som. Den kan ju ha vridit sig lite.
    Samtidigt rör jag ju mig nästan konstant när maken är bortrest, visserligen i lugn takt men bebisen vaggas ju.

Ska in på tisdag för UL och läkarbesök.

nevadita...En stor stor KRAM!!! Bra att mannen är med

• Virriga V

litet moln..Så skönt att höra att hon är igångsatt

skorpan...Härligt med sovrummet men jag hoppas att inte DU bar upp sängen!

Idag har det rört sig mer men så har jag också fixat med "papper mm" på jobbet. En blöja har jag bytt, inga av eller påklädningar. Hade det varit så alltid så hade man fixat ett tag till men just nu hoppas jag på att bli helt sjukskriven.
    Igår bäddades vaggan, var nog nyttigt för sonen att där blev något konkret.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4