• nevadita

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

Virriga V skrev 2009-12-05 12:18:18 följande:
    nevadita...vad tycker din mamma om att fylla år så?
    Mamma verkar tycka det är ok att fylla dagen innan nyår.
    Var säkert tristare förr.

Min lilla ska ut senast lucia annars blir jag galen

Skorpan: kram... fy för att vara sjuk, det är jag tacksam att jag sluppit!!!
    Sitter bara o retar mig till vansinne på ljuden när maken knäcker nötter {#lang_emotions_yell} 
    Det är ett ljud som ger mig huvudvärk men jag bara klagar o gnäller hela tiden så jag måste hålla tyst nu...

Kram till alla
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • nevadita
    Litet moln skrev 2009-12-05 15:25:14 följande:
    Ha ha....... jag retar mig på att min sambo är så sölig.Vi ska ha kalas för stora tjejen imorgon. Jag skickade iväg honom till godisbutiken idag för att köpa kinderägg fast i star wars och dora, 4 till pojkar och 3 till flickor. Hem kommer han med 3 spiderman och 4 barbie så nu får jag ner på stan igen och byta.
    inte ett rätt! Jobbigt att behöva göra om...
    lycka till med kalaset imorgon

Jag bakar pepparkakemuffins och chocolate chip cinnamon cookies...
    hoppas det blir gooooooottt {#lang_emotions_coffee}

mina händer gör ONT nu av allt rörande men det får det ju vara värt.

(bebisbebisbebis)

kramelikram{#lang_emotions_kiss}
  • nevadita

Hej tråden.

Ville bara önska alla en fin andra advent.

Kram på er

• nevadita

Godmorgon tråden.

LitetMoln:
    hehe... män och tider... hoppas iaf att kalaset gick bra och att din lilla tjej var belåten

VirrigaV:
    vilka sköna nedräkningar

Skorpan:
    hoppas du mår lite bättre...?

Jag kom på igårkväll att jag inte har köpt en enda julklapp
    Funderar allvarligt på att strunta i det men jag tycker det är för kul att ge för att låta bli helt... så frågan är; orkar jag ge mig ut o jaga eller ska jag ta allt på nätet???
    Pallar ju knappast ta mig till stan iallafall.. hm...

Var hemskt svullen igår igen men med alvedon, massor av vatten och en lite hattig sömn så har det värsta gått ner nu.
    Makestackaren fick kämpa på mig stödisarna imorse så jag hoppas det håller sig lugnt idag.
    Tycker så jäkla synd om honom som måste gå till jobbet och höra alla kommentarer... han skulle ju varit pappaledig nu...

BF+7 idag. Suck.

Kramar till alla

• nevadita
    lindylou skrev 2009-12-07 10:49:56 följande:
    heja krumelura, bebisbebisbebis. Hoppas hon hör oss. kom nu ut så din mor får lite lugn och ro. styrkekram till dig nevadita, måste vara jätte jobbigt :(

helt vansinnigt att man kan känna sig såhär.... nollad... och less!

ska lägga mig på soffan och vila en stund, sov ju sådär inatt och nu har jag varit i byn en runda=helt slut.

kram kram, hörs senare

(åh en ond sammandragning - shit vad man hoppas
    blir väl inte mer av det idag heller)
  • nevadita

...händer inget...
     {#lang_emotions_cry}

är trött så jag skulle kunna stå o sova
    men lägger jag mig ner så kan jag inte andas ordentligt...
    blä!

Virriga: ja hade kroppen bara orkat så hade stan varit kul.
    Men jag törs inte riktigt.
    Är mannen hemma nu?

LitetMoln: vilket mys med bak och julstämning

tänk, jag trodde att vi skulle ha en månadsgammal bebis till jul...
    nu har vi tur om hon ens är tio dagar till julafton

Måtte hon komma snart och framförallt må bra...

*orolig*

kram på er vännerna

• nevadita

Skorpan:

en stoooooooor jättekram till dig!!!

{#lang_emotions_heart}

• nevadita
    hinderbana skrev 2009-12-08 12:58:40 följande:
    Tack Nevadita, precis vad jag behöver!!!! Du får en tillbaka!!!
    Hoppas du får ett bra samtal hos psykologen idag.
    De här hormonerna gör verkligen inte livet lättare oavsett om det gäller småsaker (min älskade man som ställer upp hela tiden får sig utskällningar om idiotsaker) eller större grejer....

du får boxa på ditt karlskrälle lite och tala om allt som du talar om för oss om du känner att du behöver det.
    Hans strejkande kanske är hans sätt att visa att han tycker det är jobbigt just nu?

Jag kom ju på i helgen att min mans huvudvärk är hans sätt att tala om hur dåligt han mår för att bebis inte kommer...
    men han säger ju inget. För allt kretsar kring mig...

måtte våra bebisar må bra bara - det är det enda som betyder nåt.
    Resten ordnar sig.
    Jag lovar!!

Kramkramkram
  • nevadita

isa78:
    vad skönt att allt var bra

Kram!

Pigga upp deppigheten :
    ">

• nevadita
    abovo skrev 2009-12-08 15:06:44 följande:
    Hej, Jag ber om ursäkt för att jag tränger mig på i er tråd, men jag måste få fråga er lyckosamma ivf:are en fråga... Det har precis konstateratas att jag och min man inte kommer att kunna få barn utan hjälp p.g.a. få och dåliga spermier. Ända sedan vi började försöka, för typ 100 år sedan har jag "känt på mig" att något är fel och även om jag älskar att ha rätt så var det väldigt jobbigt att få rätt i denna fråga. Jag trodde dock att problemet skulle ligga hos mig så på den punkten hade jag ju i och för sig fel. Eftersom jag nu går och tänker att jag ALDRIG kommer att bli gravid tror jag ju att jag ska få rätt i det också, jag tänker alltså att det inte är någon idé att ens försöka med ivf då jag "känner på mig" att det inte kommer att lyckas.Nu till själva frågan: Har ni någonsin tvekat på att ni kommer att bli gravida? Har ni någonsin tänkt "det kommer aldrig att gå" eller har ni alltid lyckats hålla hoppet uppe? Tror ni att man kan känna på sig att man inte kommer att bli gravid, eller tror ni att det är rädslan för att misslyckas som spökar i min hjärna?Mycket tacksam om någon orkar läsa och bemöda sig med ett svar!
    Hej du!
    Beklagar ert besked... men ge dig/er lite tid att smälta det!!

Jag kan bara svara för mig själv gällande dina frågor:

ja jag har tvekat, misströstat, skrikit - förbannat...har ofta trott att vi inte ska få barn alls. Har pendlat mellan ljusaste hopp och svartaste fötvivlan.
    Att ens behöva ställa sig i kö till IVF var skitjobbigt.
    För att inte tala om resan - att aldrig veta säkert att det skulle bli nåt.

Men jag ångrar inte en sekund nu. Visserligen är vi inte i mål ännu men vi blev gravida. Vi kan. Vi SKA.
    Vi har ändå haft tur som lyckades bli gravida på vårt tredje IVF-försök.

Det jag vill säga till dig är: ni har ett konstaterat fel -utgå från det och ge er in i karusellen. Var beredd på att det kan ta ett par försök, även om man klart hoppas på första så ska man vara medveten om att det kan ta lite tid.

Ge inte upp. Stötta varandra. Prata med andra i samma sits, här på FL eller "på riktigt".

Önskar er all lycka till!!
Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4