Hur mycket skall man orka?
jadu tror mig man orkar mera än så . jag har genom gott et eländet och fotfarnade inte lyckats en enda gång att bli gravid. vårt resa började nu snart 2.5 år sen . vi hade vart ihop typ 6 månader och vi visste på en ång att vi vill ha barn ihop. vårt läkare gjorde massor undersökning på mig och på min man och sen skickades oss vidare till huddinge . min man har globozoolspermie och jag pco . jag produserade inga ägg utan hjälp . eftersom jag har pco var jag kraftit i övervikt och huddinge vägrade hjälpa oss . så att jag va tvungen att göra gastric bypass. efter 9 månader kämpandet kom jag med min vikt så långt att vi fick börja vårt första försöket. det va i år i september . allt va bra tills äggplock . hadde massor fina ägg men dom väntade för mycket och allt försvann . fick ut bara 4 ägg . 3 omogna 1 befruktades inte . oki vi tänkte att ska ta det lungt vi lyckas nästa gång . eftersom min man har felt i sprema . då gör dom icsi till oss. slutet av september åkte jag in akut i sjukan . var tvungen att oppas därför att min tarm hade flyttat sig felt och hade fått interntbråck. hade sånt värk att jag trode att skulle dö . samtid jag misstänkte hela tiden att har problem med gallan men ingen läkaren lyssnar ju dom trodde att ja tänker för mycket . en vecka i sjukan fick jag komma hem . två dagar senare fick jag hemska värken igen . och direkt efter mat .ringt till min man att vad ska jag göra det är illa igen. men det gick över . 4 dagar senare åkte jag in igen . akut. klarade inte det med min värk. då fattade dom att jag hadde hela tiden rätt det va gallblåsen och stenar . 2 op . och nu i december innan jul gjorde vi vårt andra försöket . allt gick bra tills äggplock . vi fick 12 ägg . 5 omogna 7 perfekta . men ingen av dessa befruktades inte . nu har kommit ut att vi kommer inte får barn alls . det vad vi har önskat till oss frpn dag ett när vi träffades kommer inte vi får aldrig. oki vi har en försök kvar och hoppas att då vi lyckas . men man ska inte ta nått för givet heller .
min svar på frågan... japp man orkar massor .. allt vad inte dödar gör bara starkare ..