Inlägg från: Moviefreak |Visa alla inlägg
  • Moviefreak

Homoadoption?

Jaaa, för mig är det självklart. Och frågar man ett barnhemsbarn om han/hon vill komma till ett hem fyllt av kärlek, trygghet, får gå i skolan mm, så tror jag inte det barnet är så petigt med om det blir 2 mammor eller 2 pappor...

Och för de som då påstår att det inte blir rätt, att de inte får någon manlig respektive kvinnlig förebild - vad har de barnen idag då???? Ingetdera...

Det finns så otroligt mycket barn som behöver ett hem - låt då de som vill, kan och är lämpliga MÄNNISKOR få ta hand om dem!

• Moviefreak
    en glad skrev 2009-12-02 22:23:15 följande:
    Fast idag är det sanningen närmast att det är stor konkurrens om de få barn som är efterfrågade och går att adoptera ute i världen. Det innebär att ursprungsländerna väljer de föräldrar de anser bäst - och därmed faller bl.a. ensamstående och homofamiljer bort!
    Hur vet du att det finns få barn som behöver ett hem? Så låter det ju inte när man ser dokumentärer och annat om barnhem..
    Små, friska bebisar kanske de slåss om, men knappast de äldre barnen och inte heller de med handikapp. De blir ofta lämnade kvar tills de antingen dör eller är stora nog att hamna på gatan..

Och även om länderna väljer bort ensamstående och homofamiljer så tycker jag att det är fel.
  • Moviefreak
    VNmamma skrev 2009-12-03 14:32:38 följande:
    Så faktum är att det finns fler väntande föräldrar än det finns barn som går att adoptera. Små friska bebisar har, som du skriver, lättast att få ny familj men även s k SN-barn (Special Need) hittar ganska lätt nya familjer.
    Det var ju ändå ganska upplyftande!
    Tack för ditt svar!  
Svar på tråden Homoadoption?