• avocadomacka

Måste man ge sin 1-åring julklappar/födelsedagspresenter?

Vad tycker ni?
    Tänker ni ge era barn (som inte lärt sig uppskatta presenter ännu) julklappar/födelsedagspresenter.

Känns så onödigt tycker jag! Min son har massor med leksaker. Han fyller år dagen innan julafton, och alla undrar vad vi ska ge honom i presenter så att de inte köper samma sak.

Jag har bara köpt 2 pekböcker. Han kommer tycka pappret och snöret är roligare... Dessutom kommer han ju få presenter ändå av släkt o vänner.

Så, vad tycker ni? Ger ni era småbarn presenter? Om ja, varför?

PS. jag menar leksaker. Kläder "räknas" inte riktigt som present ds

• Svar på tråden Måste man ge sin 1-åring julklappar/födelsedagspresenter?
  • Lbem

Jag tyker det är en självklarhet, men det är jag det!
    Min dotter är 3 månader, hon vet inte vad jul är för något, och hon kommer inte få 100 julklappar. Huvudsaken är att man ger något sen om det är en julklapp eller 20 st är upp till föräldrarna själva tycker jag.

• Wenjen

Nej, tycker inte man MÅSTE ge julklappar till en liten bebis. Nu tycker jag att det är kul ändå så min 10-månaders får fina kanelbulle-kuddar att ha på golvet i sitt blivande rum. Men det är mest för att jag tycker att de är fina

• Ullis 10

Klart man gör, det är ju för att man vill o utgör en seriös mysfaktor!!!

• Ullis 10

Tar ni inte foton vid jkul? Bara en sån sak - här öppnar alla julklappar, du var för liten på din första jul så du fick inget. Öh, kunde ni inte hjälpt mig öppna liksom:) Lek att öppna pappret o sen lek med saken i..

• nano

Vår dotter fick ett ritblock och kritor av oss när hon fylde 1 år. Hon var inte ens intresserad av pappret runt presenterna. Anledningen till att hon fick det var för att de hade inte.

I år när hon fylde 2 fick hon inget av oss utan leksaker från farmor, mormor, och morfar istl. I jul (drygt 2 år) kommer hon få en sak och så kommer jag plocka ner en sak från vinden (min gamla leksak).

I framtiden kommer hon antagligen få mer när hon fyller år, då håller ju leksakerna sig roligare lite längre och hon kan önska sig saker (vilket hon inte gör än..)

• cruz

Jag tycker inte personligen att man måste ge julklpappar och födelsedagspresenter till en 1-åring . Två pekböcker som du har köpt är väl en lagom nivå och det blir kul för barnet att riva i pappret och leka med snörena. Mer än så behöver det inte vara. De flesta barn behöver nog inte mer leksaker och presenter utan snarare mer lekstunder med mamma och pappa .

• Weezy

Bara läst TS..

Man måste inte ge presenter el julklappar till små barn , MEN det e kul.. Upp till var och en.. jag har alltid gjort det iaf

• carola1977

Jag tycker att det är mysigt att ge finare saker som man kommer ha kvar länge. Jag fick en nalle när jag fyllde 1 som jag har kvar fortfarande så det köpte vi till vår dotter när hon fyllde 1. När hon fyllde 2 fick hon ett litet guldarmband av oss och det har hon på sig varje dag. Det är ju ett symbolvärde i det. I julklapp när hon var drygt 4 månader fick hon väl sådant som vi skulle köpt ändå, en haklapp och några matburkar t ex. Av andra fick hon bitringar och kläder som hon ju också "behövde".

• annasara

Det är ju, som vanligt, upp till var och en, det här .
    Min dotter har fått 1 present vaje jul hittills och verkat jättenöjd med det Nu är hon snart 3 år och har en massa önskemål så i år blir det lite fler julklappar.

Svar på tråden Måste man ge sin 1-åring julklappar/födelsedagspresenter?