Språkstörningstråden fortsätter
hallå
Har precis upptäckt att socialstyrelsen har lagt till E:s diagnos i sin databas över ovanliga diagnoser. Vi hade första kontakten om detta för ett och ett halvt år sedan. Tycker att det varit viktigt att på något sätt få något nedtecknat om diagnosen, officiellt. Tidigare har det bara funnits utländsk information och det som jag själv skrivit på hemsidan för Riksförbundet Sällsynta diagnoser.
Infon för den intresserade finns här: www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/perisylviartsyndrom
Ha för mig att jag postade för nån dag sedan men ser inte det inlägget... Kanske censurerad?
Det fortsätter som vanligt i alla fall... För diskussioner med skolan om nivån av stöd... Vi är inte överens... Tycker att det är konstigt att talpedagog ska ha språkträning och läraren, utbildad i språk, ska sköta talträningen... Men så ser organisationen ut har jag hört... Ändra organisationen då! Tycker det känns konstigt att vi ska anpassa hennes talstörning till organisationen, och inte tvärt om... Hur mycket stöd får ni andra? E har 20 min talträning 3-4 ggr vecka... Logoped träffar hon 1 gång i månaden...