• Tezz72

Språkstörningstråden fortsätter

monica75: Jag fick 1/4 för Filips språkstörning. Har ett ½ nu för att han har ADHD också..

• Tezz72

Låt tråden vara. Just nu händer det inte så mycket hos gällande Filip. Får se sen om man ska slåss för att han ska få gå i språkklass till nästa höst. Annars får dom se till på hans basskola att det finns logoped på heltid och en resurs för Filips skull.. Undrar vad det skulle kosta för kommunen?

God Jul
    O
    Gott Nytt År

• Tezz72

I dag bokstaverade Filip ordet Vill och sa det ordet också. Jag e så stolt över honom..

• Tezz72

Kims mamma skrev 2009-12-27 22:26:11 följande:

Jippi... vad kul...
    Det tycker jag med. Satt o skrev i en blogg, när Filip satte sig i mitt knä o helt plötsligt började bokstavera det ordet..
  • Tezz72

Kims mamma skrev 2009-12-27 22:50:45 följande:

Så underbart det måste kännas för dig att se och höra det. Han är så duktig.
    Ja de tycker jag med. Men det skulle nog inte ha gott såhär bra, om inte han hade fått gå på en språkförskola o öva upp sig o få ett bättre självförtroende.
  • Tezz72
    Tuffen skrev 2009-12-28 09:01:27 följande:
    Här är jag igen! Jag har en treåring vars diagnos är expressiv språkstörning. Efter jul får han förhoppningsvis resurs på dagis. Det är i a f tänkt så, men före jul fick vi veta att resursen ska delas mellan två avdelningar och att de i ett första skede lagt resursen på sonens avdelning på tider när han inte är där. Snacka om "resurs"! Om det ska vara resurs ska den väl läggas på dagis när sonen är där..... Jag håller tummarna för att det ordnar sig efter jul, just nu har vi lov och tänker inte så mkt på sådant som har med dagis att göra.
    Det låter ju helt sjukt i mina öronen. Skulle inte resurs vara för din son enbart?
  • Tezz72
    Tuffen skrev 2009-12-28 15:45:19 följande:
    Jo, men på avdelningen intill finns en flicka som också behöver resurs. Tydligen går de ungefär samma tider, och bara 30 h per vecka. Så hur detta ska lösas har jag ingen aning om! Resursen kan ju inte dela på sig.
    Nä en resurs kan inte dela på sig och sen det där att resursen inte går efter din sons tider är ännu mer korkat. Då får dom väl skaffa 2 resurser då.
  • Tezz72

Är tyvärr inte så aktiv på denna sida eller överhuvudtaget på familjeliv. Finns numera mest på FB.

Svar på tråden Språkstörningstråden fortsätter