Cykliska kräkningar, någon mer?
Hejsan!
Jag heter Julia och jag är 22 år nu. Jag har haft CVS sen jag var fem år. Då fick jag åka in på sjukhuset första gången. När jag åkte in första gångerna, med ca tre månaders mellanrum, låg vi i isolation jag och min mamma tills de kom fram till att detta inte är smittsamt.
Jag låg på Bodens sjukhus barnavdelningen då. Där träffade jag en läkare när jag blev några år äldre som hade hört av någon doktor som hade forskat i det här och han visade mig och min mamma sidor som visade på att jag har CVS.
Den enklaste förklaringen jag har fått är att om jag inte av olika anledningar får i mig mat (som vid semester, magsjuka, stress..) bildas det ketoner (svältkroppar) och när för många har bildats blir min kropp "allergisk" mot dem och gör allt för att bli av med dem, genom att kräkas upp allt. Vi räknade en gång när jag var in och upptäckte att det var kring 100 gånger på en vecka.
Känner igen det du berättar om att ditt barn är inne i en vecka. Varje gång jag varit inne har det varit i sju dagar precis. Vi har kunnat hålla koll på hur länge jag varit inne eftersom veckan ser likadan ut varje gång.
Jag hoppas du kan läsa detta, om inte annat kan det ge dig och eran doktor något att gå på :)
Har du frågor hör av dig, Jullan_@hotmail.com