Bor du i Göteborgsområdet och funderar på att donera ditt barns navelsträngsblod ? Läs det här först!!!
Jag har inte läst allt som skrivits och jag är verkligen inte insatt i ämnet. När jag började läsa tråden var det första gången jag hörde om det här.
Jag är själv inte mamma och vet inte om jag någonsin vill bli.
Jag är lite kluven i frågan
Å ena sidan tänker jag så här. Att om barn har klarat sig bra i tio års tid på tidiga avnavlingar (som SÄS i Borås gjort), så verkar det ju inte vara något livsavgörande.
Nu vet jag inte om jag missade det eller om det framgick av TS tråd, eller någon artkel vad blodet skulle gå till (donation eller forskning), i vilket fall som helst så skulle i alla fall jag kunna donera mitt blod till både donation (där det kan vara livsavgörande) och även forskning.
Å andra sidan tänker jag så här, det är ju egentligen från början mitt blod, men jag tycker ändå att rätten till blodet hör till mitt barn och jag tycker inte mig ha rätt att bestämma över mitt barns blod. Lika llite som skulle vilja bestämma över om han eller hon skulle donera en lunga eller en njure.
Så jag är lite kluven i frågan och hoppas aldriig njag behöver ta ställing till detta.