Bor du i Göteborgsområdet och funderar på att donera ditt barns navelsträngsblod ? Läs det här först!!!
Har läst i denna tråden några gånger och även kollat upp lite länkar och googlat på detta med sen avnavling.
Och jag kan inte fatta att man inte fått information om detta inför förlossningen. På min andra förlossning frågade barnmoskan om jag ville lagra blod från navelsträngen för framtiden och självklart sa jag JA då de inte nämnde något alls om vad det innebar för barnet. Men vår dotter var endå kry och jätte pigg så var först när jag läste denna tråden som jag började fundera. Min första förlossning var som den skulle och tog verken lång eller kort tid. Och allt var som det skulle fram tills dess att vår dotter kom ut. hon avnavlades precis när hon kommit men hon skrek inte. Hon var inte pigg och sov lätt. Hon tittade lite emellan åt men somnade om efter det. Hon sov 99% av sina 3 först veckor. Hon skrek första gången när hon var runt 2 1/2 vecka. De kollad allt som går att kolla och hittade inget fel på henne.
Så nu i efterhand skulle ju detta med avnavlingen kunna varit den bidragande orsaken till att hon var så trött. Och när nästa barn ska födas så tänker jag redan innan säga till att jag vill ha en senare avnavling.