• MammaLou

Flytta hem!!!!

Halloj.

Vi flyttar hem (norra stockholm) ifran england nu i veckan med tva sma tjejer 10man & 2.5ar. 2.5aringen pratar ju en hel del engelska & vi vill saklart att hon ska fortsatta med det.

Finns har nagon som har erfarenhet av att flytta hem ifran UK eller USA & tips pa vart man kan traffa engelsktalande mammor & barn att umgas med?? Vi har funderat pa att ha en engelsk barnflicka nagra timmar i veckan men vill ju aven att barnen far leka med jamnariga & att engelskan ska bli en naturlig del i deras liv.

• Svar på tråden Flytta hem!!!!
  • MollyMax

Hej,
    vi flyttade tillbaks till Sverige (Göteborg) efter 6 år i England i december förra året. Min man är dock Engelsman så vår son får engelskan genom honom här hemma. Eftersom vi ej bor i Stockholm har jag väl inga direkta råd att ge, men hojta gärna till om du vill prata!

• MammaLou
    Ruby skrev 2009-11-25 08:29:02 följande:
    Gå in på mumsinsweden.com så hittar du flera i din situation och ett stort nätverk med andra familjer du kan träffa IRL.
    Oj glomde saga tack, har hittat massa trevliga manniskor som bor i varat omrade...skoj!!!!
  • Ruby
    MammaLou skrev 2009-12-28 16:13:24 följande:
    Oj glomde saga tack, har hittat massa trevliga manniskor som bor i varat omrade...skoj!!!!
    You're welcome Jag såg att du hittat dit.
Svar på tråden Flytta hem!!!!