Inlägg från: Rosa Bubbelgum |Visa alla inlägg
  • Rosa Bubbelgum

Vill inte amma. Får man tablett eller ej?

Hejsan, jag har en liten fråga till er som har fått tabletten som man tar i 2 veckor. Barnmorskan och jag trodde inte att mjölken skulle rinna till då jag inte blev stimulerad och jag hade inte ont i brösten så jag hoppade den tabletten som det räcker att ta 1-2 tabletter.
    På tredje natten så började mjölken rinna till och började få större bröst och ont så jag bad om tabletter som jag började ta igårmorse nu till frågan är när försvinner mjölken ur brösten efter tablettintaget? Jag har jätteonti i tuttarna och det börjar komma knutor i brösten och jag har blivit rekomenderad att inte masera brösten för då stimulerar jag dem.

• Rosa Bubbelgum

Tack för svaret inlägg 25. Det känns nästan som jag håller på att få mjölkstockning så jag får väl börja linda in brösten.

• Rosa Bubbelgum

Jag gav inte ens råmjölk och mina bröst svullnade upp dag 4 och nu har jag haft ont och svullna bröst i 4 dagar och det verkar inte bli bättre. Barnmorskan och jag trodde att vi inte skulle behöva ta några tabletter då jag inte stimulerade överhuvudtagen men tji fick vi. Jag började äta mina tabletter i torsdags.

Svar på tråden Vill inte amma. Får man tablett eller ej?