• fisken81

vad göra???

min sambos son har löss, han ligger inne i våran säng å tittar på film när han har lössen, jag har sagt att jag inte gillar att han ligger där då han har löss, hon bara muttrar att det inte spelar någon roll. hon skiter fullständigt i vad jag säger. vad ska jag göra ??? mvh fisken

• Svar på tråden vad göra???
  • solsken

Prata med din sambo. Och ställ kravet att ungen ska vara lusfri när den ligger i eran säng.
    Och så hade jag bytt lakan efter att sonen varit i sängen.

• fisken81

tycker ni det är okej att han ligger med löss i våran säng ???

• fisken81

har sagt det men hon skiter i det respekterar inte det helt enkelt

• sär skriven

Nej det är självklart inte okej att han ligger i er säng med lössen... det smittas ju!!

Luskam och lusmedel!!! Och ungen håller sig i SIN säng.

• minängel

Avlusar hon inte sonen?

Du får prata med henne. Förstår att du inte tycker om det. Mina barn hade löss förut i höst och jag tvättade sängkläder, mössor, handdukar, kläder, kuddar ja allt tror jag fast man inte behöver det. Tyckte det va så äckligt. Och det går fortfarande löss på barnas dagis så jag håller tummarna för att vi inte får tillbaka dom. Blä

• fisken81

jo hon ha kammat honom å haft i medel å säger att dom inte smittar när hon gjort det å säger att jag inte ska sitta i soffan om jag är så rädd

• minängel
    fisken81 skrev 2009-11-24 19:52:59 följande:
    jo hon ha kammat honom å haft i medel å säger att dom inte smittar när hon gjort det å säger att jag inte ska sitta i soffan om jag är så rädd
    Ja har hon gjort det ordentligt och det inte finns några levande löss i håret så anser jag att man är "frisk", eller vad man ska säga och jag skulle i allafall leva som normalt efter det. Är det flera behandlingar? Vet du det?
    Med medlet som vi använde skulle man behandla igen 7 dagar efter första behandligen för att ta död på ev löss som kläckts från ägg som överlevt första behandligen och sen kamma varannan dag i 2 veckor. Hedrin hette det medlet.
  • fisken81

han har bara ägg i håret, känns äckligt ändå :(

• minängel
    fisken81 skrev 2009-11-24 20:12:19 följande:
    han har bara ägg i håret, känns äckligt ändå :(
    Förstår att du tycker det. Men ägg smittar inte. Du får prova prata med henne igen. Finns inte så mycket annat att göra, eller så bestämmer du att sonen inte får vara i eran säng på ett tag.
Svar på tråden vad göra???