Inlägg från: Pix Ladin |Visa alla inlägg
  • Pix Ladin

Lolilla lolilla, var är du?

M C skrev 2009-12-28 20:31:06 följande:

Pix Ladin skrev 2009-12-28 19:24:57 följande:
    Dagisångest går över, röjning är själsligt renande, att flytta är oftast riktigt roligt.Deppisar går inte över av sig själv, man får göra en insats själv.Jag är seriös - sluta sucka och GÖR nåt!Spela glad musik, ät god mat, göka med karln! Handla nåt snyggt till nyår, klipp håret (mitt bästa tips!) och framför allt TÄNK INTE GNÄLL! Gnälloperioder blir värre om man suckar, stönar och gnäller. OK om man gnäller en gång eller två, men dag ut och dag in? Då är det i huvudet det sitter.Jag är ett gnällo själv, har precis lärt mig hur man gör och att det är man själv som är problemet.(nu pratar jag inte deppresiva individer som behöver medicin utan vanliga "suck och stön"-kärringar(som jag) som det finns överallt)Du får gnälla och stöna hur mycket du vill, men blir det bättre av det? Är det inte bättre att "lura" in hjärnan i ett gladare humör?Tips: glitterspray är snyggt och inte dyrt - det gjorde mitt humör! KOM IGEN NU! *hejjar på*
    Ja. Jag SKA skärpa mig nu.

Låt mig en sista gång få säga: Det är kallt, tråkigt och trist, jag har blivit tjock och ful, ingen tycker om mig och jag tycker nästan inte om någon, alla mina kläder är tråkiga och fula och jag hatar att handla nya, skogen som jag älskar har gått och lagt sig, jag är inne på vinterns femte förkylning och inte lär det bli bättre eftersom bebisen drar hemma massa ny skit från dagis, studierna är tråkiga, parketten är repig.

Ett

två

tre

Nu är jag en ny människa. Tjohooooooooooo.... allt är underbart. Om ni undrar vilket knark jag har tagit så är det bara ett glas varm oboy.
  • Pix Ladin

Min bästa vän var här och hälsade på i några dagar och han undrade vad fan det hade tagit åt mig. Han ansåg att jag var en jävla gnällkärring. Det låg något i det. Men det är över nu. Jag skäms.

• Pix Ladin
    Jazza skrev 2009-12-28 21:48:27 följande:
    MC och Pixlan: Alltså, jag är också hobbydepressiv (icke att förväxla med klinisk depression och ingen får känna sig stött) men jag behöver det ibland, för att lära mig uppskatta vad jag har. Just nu är det verkligen på topp, men min 3dagarsblues efter förlossningen kom lite för sent, i början av december och jag mådde riktigt pissigt... Men- jag ser ju att bara jag kan påverka hur jag mår och jag måste välja... Men, jag går långpromenader och fulgråter i badkaret sen tar jag mig samman
    Långpromenader är bra. Det tar jag också.
  • Pix Ladin
    margarita skrev 2009-12-28 21:48:52 följande:
    Pix Ladin skrev 2009-12-28 21:46:03 följande:
    Tillåt dig själv att vara gnällkärring om det är du och sluta när du känner att det inte längre är du! Du vet att många här tycker om dig och vi är tillräckligt smarta för att ha välgrundade åsikter!
    Men jag blir väldigt trött på mig själv när jag är sådan. Usch. Och så är jag allmänt irritabel och snäser åt min man (som är hur snäll som helst och aldrig gör en fluga förnär) för ingenting. Jag hatar det och måste sluta NU. Har varit sådan här nästan hela vintern.
  • Pix Ladin

Jag känner mig faktiskt mycket gladare nu. Tack vare er.

Ska gå och lägga mig nu.

Natti natti!

• Pix Ladin

Underbar dag idag. Har författat en uppsats om planekonomi vs. marknadsekonomi. Nu till renskrivning av detta fantastiska mästerverk.

• Pix Ladin
    psychocandy skrev 2009-12-29 15:09:20 följande:
    Pix Ladin skrev 2009-12-29 15:06:04 följande:
    Gud vad duktig du är, nu får jag pluggångest. Har ett projektarbete och en tenta coming up...
    Fast egentligen är jag inte så duktig. Jag har varit ledig i flera dagar och slappat. Brukar försöka ligga bra till i tid och sådär men nu hopar sig uppgifterna framför mig.
  • Pix Ladin
    psychocandy skrev 2009-12-29 15:14:56 följande:
    Pix Ladin skrev 2009-12-29 15:11:54 följande:
    Lördag är den magiska dagen för mig, då ska jag börja med alla nyårslöften och även ta tag i skolan. Har en snäll bästa vän som har beordrat mig att komma hem till henne då, och så måste jag sitta där tills jag har kommit på en idé till projektarbete och börjat jobba på det.
    Bra!

Vad ska du göra på nyårsafton då?
  • Pix Ladin

Läste inte du samhällskunskap?

Sverige är ju en blandekonomi. Jag skulle rent spontant säga att Sverige är en blandekonomi med övervägande marknadsekonomiska drag men när jag började fundera över det så... vet i fan. Skolan, sjukvården, skatter, statliga företag...

Du som vet. Säg!

• Pix Ladin

Användarnamn är för mesar skrev 2009-12-29 15:25:52 följande:

Pix Ladin skrev 2009-12-29 15:22:33 följande:
    Fråga mig också
    *frågar*
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?