• M C

Lolilla lolilla, var är du?

Du är svart som synden numera, ditt namn glittrar inte i babyblå och ditt vackra anlete pryder inte någon OT-tråd!

VARFÖR?
    *skriker i vanmakt*

Kom tillbaka, världen är sig inte lik!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 22:13
    LOLILLA I GRAVEN

Stop all the clocks, cut off the telephone,
    Prevent the dog from barking with a juicy bone,
    Silence the pianos and with muffled drum
    Bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes circle moaning overhead
    Scribbling on the sky the message He is Dead,
    Put crepe bows round the white necks of the public doves,
    Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

He was my North, my South, my East and West,
    My working week and my Sunday rest,
    My noon, my midnight, my talk, my song;
    I thought that love would last forever; I was wrong.

The stars are not wanted now; put out every one:
    Pack up the moon and dismantle the sun;
    Pour away the ocean and sweep up the woods:
    For nothing now can ever come to any good.

//W. H. Auden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-30 22:15
    Vi har en snygg och jämt 10 000 att fira!

Användarnamn är för mesar (Visa endast)
    Idag 22:11

10 000 fgsg

Som alltid spirituellt och välvårdat språk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-01 22:47
    Grattis till 20 000!
    Användarnamn är för mesar (Visa endast)
    Idag 20:06

20 000

• Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?
  • Användarnamn är för mesar
    dysleskikern skrev 2009-11-27 14:00:09 följande:
    Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-27 13:59:33 följande: Eller hur! Det är det enda som gör det uthärdligt.
    När jag tentapluggar tar jag calimucho (alltså 50/50 billigt rödvin och cola) så jag ska hållas vaken hela natten och klara av tentan nästa morgon. ANnars kör jag bara vanligt rött.
  • dysleskikern
    AtroCious skrev 2009-11-27 14:00:26 följande:
    Vad dricker du för vin? Vitt, rött? Hur många kuddar i sängen har du? Duntäcke eller inte?
    Vitt eller rött beroende på vad jag är sugen på, rosé (hinkvis!) på sommaren, fyra kuddar i sängen (tre är mina, en är mannens) duntäcke yes.

Själv?
  • dysleskikern

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-27 14:03:16 följande:

När jag tentapluggar tar jag calimucho (alltså 50/50 billigt rödvin och cola) så jag ska hållas vaken hela natten och klara av tentan nästa morgon. ANnars kör jag bara vanligt rött.
    Bra tips, ska lägga det på minnet.
  • Användarnamn är för mesar
    dysleskikern skrev 2009-11-27 14:05:27 följande:
    Vitt eller rött beroende på vad jag är sugen på, rosé (hinkvis!) på sommaren, fyra kuddar i sängen (tre är mina, en är mannens) duntäcke yes. Själv?
    Samma man som nobbade dig för en blondin?
  • Schnooglewookiemush
    dysleskikern skrev 2009-11-27 14:05:27 följande:
    Vitt eller rött beroende på vad jag är sugen på, rosé (hinkvis!) på sommaren, fyra kuddar i sängen (tre är mina, en är mannens) duntäcke yes. Själv?
    Hmm, svårt att svara på vinfrågan. Förut när jag drack så drack jag i princip vad som helst, allt från äckligt hembränt till whiskey som jag hatar. Man kan nog säga att jag missbrukade alkohol på den tiden, så jag tog det jag kom över. Efter den perioden har jag inte druckit så mycket, och speciellt inte vin. Tror jag i överlag tycker mer om vitt vin dock, rosé tror jag inte att jag har smakat.
    Har en kudde i sängen just nu, en jättestor som min svärmor har fixat åt mig. Annars så vill jag ha tre vanliga kuddar. Vanligt tråkigt täcke.
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    dysleskikern skrev 2009-11-27 14:02:10 följande:
    Jag läser samhällsvetenskap och så får vi se vad det leder till för spännande, när jag väl lyckas bestämma mig för vad jag ska inrikta mig på. Sen läser jag språk när jag kan för nöjes skull.
    Låter otroligt tråkigt jag råkade snubbla in på statsvetenskap en sväng men det verkar party party i jämförelse.

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-27 14:03:16 följande:
    Fjollerier! När jag skrev hemtentor så körde jag med Lapin Kulta. Hehe han skulle bara veta det professorn som sågade mig så för alla mina stavfel att jag var bra full när jag skrev hans bajstenta.
    Men men fick G iallafall hade aldrig klarat av det utan dragöl, fy satan för en trist kurs!
  • dysleskikern

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-27 14:08:21 följande:

Samma man som nobbade dig för en blondin?
    Nej gud nej, den här har jag på livstid och han nobbar aldrig mig för nån.
  • dysleskikern
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-11-27 14:09:59 följande:
    Låter otroligt tråkigt jag råkade snubbla in på statsvetenskap en sväng men det verkar party party i jämförelse.
    Det har både för- och nackdelar. Jag läser väldigt mycket psykologi och det gillar jag. Men om jag inte behövde tänka på min framtid så skulle jag nog läsa något betydligt flummigare och roligare...
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    dysleskikern skrev 2009-11-27 14:15:13 följande:
    Det har både för- och nackdelar. Jag läser väldigt mycket psykologi och det gillar jag. Men om jag inte behövde tänka på min framtid så skulle jag nog läsa något betydligt flummigare och roligare...
    Ah psykologi håller jag med om att det är intressant och du tänker helt rätt när du pluggar med tanke på en framtid.
  • dysleskikern
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-11-27 14:16:51 följande:
    du tänker helt rätt när du pluggar med tanke på en framtid.
    Ja, man blir ju inte yngre direkt. Har jag märkt.
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?