• M C

Lolilla lolilla, var är du?

2timearound skrev 2009-12-25 11:29:00 följande:
    Hon är lite ego, kan man säga. 39 år, singel största delen av livet, inga barn. Varje gång vi ses frågar jag henne om hur hon mår, hur hon har det, om hon trivs på jobbet. Hon blir jätteglad och svarar utförligt på alla frågor, men frågar ALDRIG något om oss. Om vi mår bra, hur det går med butiken, inget. Hon hjälper inte till med förberedelserna inför julen. Hon planerar inte, handlar inte, hjälper inte till med maten. På sin höjd hjälper hon till med disken. Ibland. Hon bidrar ALDRIG ekonomiskt till julmaten och drycken utan sätter sig till dukat bord. Hon har en god inkomst, och bor billigt men verkar ändå tycka att vi ska stå för allt år efter år......

Allt det där kan jag ta. Har gjort det i 10 år, men nu ballade hon ur när vi spelade tp på kvällen. Skrek och gapade och tvingade sin vilja igenom trots att hon hade fel. Jag gick därifrån sur som en citron och de fick spela klart utan mig. Jättetråkigt. Som tur var vann mitt lag ändå och sen kunde maken och jag gå hem. Trist. Vaknade ledsen och Tomme fick åka och hämta barnen hos svärmor direkt. Då kändes det lite bättre.

Ikväll ska hon komma hit på kalkonmiddag med sin nya kille. Kul. Not.
    Du får väl ringa henne och skicka henne på affären i nåt påhittat ärende och sen säga HÖGT vid middagen att HON MINSANN BIDRAGIT i år...*hehe*
  • M C
    psychocandy skrev 2009-12-25 14:51:01 följande:
    Jo, det var det ju faktiskt. Haha, jag tyckte väl att julklappen från svärföräldrarna kändes en aning futtig, alltså jämfört med vad jag brukar få... men sen kände jag mig otacksam och tänkte inte mer på det förrän mannen ringde och frågade om jag hade blivit glad för presentkortet.
    Om jag fick en värdecheck från SB på 500 spänn skulle jag svimma.
    I år är den totala summan till ungarna på 500 spänn - inget till oss (på begäran).

Skamgränsen tycker jag är en hundring - om det är en bra grej.
    Ex: minstingen har fått grejer för 200 som har leker järnet med. Perfekt.
    Storkillens är värt LÄTT 2000 (tanken är att de ska dela men Liten är för liten) och är skitglad även han. Men lilla typens är PERFEKT och storas sådär.
    Summan är irrelvant bara det är perfekt. Så tycker jag.
  • M C
    psychocandy skrev 2009-12-25 15:08:09 följande:
    M C skrev 2009-12-25 15:01:54 följande:
    Håller med. Det var lite roligt igår, jag köpte ju en (billig) målarbok till en av lillasysters bonusar, och efter julklappsöppningen så ignorerade han alla de dyrare sakerna och kastade sig över den och började måla. Ibland krävs inte så mycket.

Finns inte den tjej som inte gillar färger och fina bilder.
    Alla har en sån period där i 5-8 årsåldern. Vissa tröttnar fort (som jag) andra slutar aldrig.
  • M C
    psychocandy skrev 2009-12-25 15:05:09 följande:
    M C skrev 2009-12-25 14:52:29 följande:
    Haha, ja livsfarligt ju!Oh vad kul det ska bli att köpa lite smink, och kläder för pengarna jag fick också.
    Jepp. Vi minns det med fasa. Som tur var var det bara pappaer i soppåsarna.
  • M C

Floriano Lutrell skrev 2009-12-25 15:28:10 följande:

M C skrev 2009-12-25 15:08:45 följande:
    OMG Så då har du byggt med lego hela julen då? *impad*
    Ja. Började dricka Lumumba vid 2rycket och sen smådrack vi tills efter maten. Men sen dess - nästan noll vin. BARA lego!
  • M C

Floriano Lutrell skrev 2009-12-25 15:38:44 följande:

M C skrev 2009-12-25 15:32:21 följande:
    Jag lyckades halvliggande i soffan hålla mig vaken till efter midnatt med en drink käckt i handen. *stolt*Jag är förkyld och har feber. Kul jul
    Hahahahah!
  • M C

Floriano Lutrell skrev 2009-12-25 15:50:05 följande:

M C skrev 2009-12-25 15:44:54 följande:
    Stackars dig.
    Men att somna med drinken i handen? Oslagbart!
  • M C

HaHa - va roliga ni är!

Paradisasken hade bara trillingnöt kvar - de åt storkillen upp till frukost.

Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?