Lolilla lolilla, var är du?
2timearound skrev 2009-12-25 11:29:00 följande:
Hon är lite ego, kan man säga. 39 år, singel största delen av livet, inga barn. Varje gång vi ses frågar jag henne om hur hon mår, hur hon har det, om hon trivs på jobbet. Hon blir jätteglad och svarar utförligt på alla frågor, men frågar ALDRIG något om oss. Om vi mår bra, hur det går med butiken, inget. Hon hjälper inte till med förberedelserna inför julen. Hon planerar inte, handlar inte, hjälper inte till med maten. På sin höjd hjälper hon till med disken. Ibland. Hon bidrar ALDRIG ekonomiskt till julmaten och drycken utan sätter sig till dukat bord. Hon har en god inkomst, och bor billigt men verkar ändå tycka att vi ska stå för allt år efter år......
Allt det där kan jag ta. Har gjort det i 10 år, men nu ballade hon ur när vi spelade tp på kvällen. Skrek och gapade och tvingade sin vilja igenom trots att hon hade fel. Jag gick därifrån sur som en citron och de fick spela klart utan mig. Jättetråkigt. Som tur var vann mitt lag ändå och sen kunde maken och jag gå hem. Trist. Vaknade ledsen och Tomme fick åka och hämta barnen hos svärmor direkt. Då kändes det lite bättre.
Ikväll ska hon komma hit på kalkonmiddag med sin nya kille. Kul. Not.
Du får väl ringa henne och skicka henne på affären i nåt påhittat ärende och sen säga HÖGT vid middagen att HON MINSANN BIDRAGIT i år...*hehe*
Allt det där kan jag ta. Har gjort det i 10 år, men nu ballade hon ur när vi spelade tp på kvällen. Skrek och gapade och tvingade sin vilja igenom trots att hon hade fel. Jag gick därifrån sur som en citron och de fick spela klart utan mig. Jättetråkigt. Som tur var vann mitt lag ändå och sen kunde maken och jag gå hem. Trist. Vaknade ledsen och Tomme fick åka och hämta barnen hos svärmor direkt. Då kändes det lite bättre.
Ikväll ska hon komma hit på kalkonmiddag med sin nya kille. Kul. Not.