• M C

Lolilla lolilla, var är du?

lokisse skrev 2009-11-25 15:07:56 följande:
    kan du inte vara lite hänsynsfull när det gjäller nagot sa viktigt som att man inte "jul" pyntar före försrta advent???
    Nej.
    Man pyntar när man har lust - advent är för de som tror att jesus gick på vatten.
  • M C
    lokisse skrev 2009-11-25 15:31:58 följande:
    nä du vet dom som inte fick tag i hotell rum och fick föda barn i stallet grejen. ganska wt snacka om dalig planering..
    Aha, den gamla sagan.
    Föredrar nog kalle; då serveras det likör.
  • M C

ftr: har lyssnat på "sagan" tillräckligt, jag är för gammal för sånt.
    Kalle-likörens ålder är här och kommer stanna tills jag dör.
    Sen flera år är märket disaronno om någon undrar.

• M C
    lokisse skrev 2009-11-25 15:36:45 följande:
    mhä känner redan hur jag börjar bli snorig och blöt i ögonen när jag tänker pa saken... jag kommer att fulböla flera timmar
    *vänder TVkameran åt ett annat håll*
  • M C

Floriano Lutrell skrev 2009-11-25 15:35:29 följande:

Otrogen med grannen också den lilla slinkan. Och så under ett crackrus kom hon på iden att skylla på "den helige ande". Snacka om pinsam...
    Eller slug...
    Vem minns förra årets affär?
    ALLA minns den här!
  • M C
    lokisse skrev 2009-11-25 15:43:31 följande:
    men vill man det???hon var ju knappast "madona"...
    Nej, den delen stog nog killarna i celibat för.
    På fler än ett sätt känns hela den affären lite... förstorad bortom alla rimliga propotioner.
  • M C
    lokisse skrev 2009-11-25 15:48:09 följande:
    ja! tacka vet jag mumintrollen...ps likör är inte gott... det är faktiskt riktigt äckligt!!!
    Vad är godare då?
    Vin o vatten är det jag dricker - gärna med bubblor i vattnet.
    Det är nog bara på jul slisket kommer fram.
  • M C
    lokisse skrev 2009-11-25 16:01:20 följande:
    ah en weinschorle. det kan man dricka... (förövrigt pratade dom ju om att han som föddes i stallet kunde gjöra vátten till vin- själv kan jag gjöra vin till urin)en trevlig rökig wisky med lite ljummet vatten tex det är gott
    Åhå, en sån!
    Karln dricker gärna en lagom rökig wirre, blandar bara i vatten om den är starkare.
    *tittar i hyllan*
    Nu finns där två olika bowmore, en old pultney och en speyside.
  • M C
    lokisse skrev 2009-11-25 16:09:32 följande:
    själv föredrar jag (särskilt till jul) en lagavolin (hur satan man nu stavar det)om du känner dig förkyld och sjuk sa kan du gjöra en orginal grogg. varmt vatten ca 6 cl rom och socker drickes rykande het.. sen hopp i säng och nästa morgon mar du förhoppnings vis som en kung..(om du haller dig till en)
    Det fungerar med kall Captain Morgan med.
    Lagavulin?
    Ja, den gör gästspel här med.
    Laphroig med.
  • M C
    lokisse skrev 2009-11-25 16:14:28 följande:
    laphroig är ocksa en god vänn... mmm.altsa kan du skippa liköreririet och ga direkt pa dom goda sakerna!
    Tyvärr, det är karln som dricker.
    Innan barnen drack jag med hjärtans lust men jag har inte samma smaksinne längre. Tål inte öl å W.
    Å någon enstaka dooleys, dosaronno eller baylis.
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?