-
jag är inte med jag hör till kluben trista namn har jag hörtHonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-12-07 21:29:36 följande:Vi som har barn med tantnamn klubben. jo jag är oxå med i den så jag får säga så
-
men det är ju coola namnHonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-12-07 21:33:10 följande:Lillan heterEira Alfhild Mary gissa om folk brukar tycka synd om henne när jag svarar på frågan om vad hon heter
mopsen heter malin johanna kahtarina -
paminer mig om den härHonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-12-07 21:39:03 följande:Hederliga rejäla namn
Om kattnamn
Inskickad av Osborn
Att ge namn åt en katt, det är knepigt som katten.
Det finns inte många som duger till de´!
Man grubblar sig tokig av grubbel om natten.
ETT namn är för lite. En katt vill ha TRE!
Först har det namnet som används därhemma,
det enkla, rejäla, som Peter och Tom
och Viktor och Jonatan, Hugo och Emma
-förnuftiga namn, som envar tycker om.
Och om man vill undvika banaliteter
så kan man väl flottare namn hitta på
som Plato, Admetus, Elektra, Demeter
-förnämliga namn men rejäla ändå.
Och sen skaa man hitta nåt säreget åt´e,
nåt ovanligt kattnamn med resning och glans
så katten kan känna sig stolt och belåten
och snurra mustaschen och svänga sin svans.
Och sådana namn har jag några på lager
som Munkustrap, Quaxo och Korikopatt
och Bombalurina och Fille Podager.
Det är namn som blott bärs av en endaste katt.
Till sist ska ni veta att misse och missa
har något som inte för människor är,
det namnet som ingen i världen kan gissa,
som katten om natten i hemlighet bär.
Och ser ni en kisse som tyst mediterar
och grubblar, försjunken i länstolens famn
då vet ni mesamma på vad han funderar.
Han grunda och blundar - begrundar sitt namn,
sitt nattliga, kattliga,
evigt ofattliga,
allra förtegnaste, egnaste namn.
av T S Eliot
översatt av Britt G Hallqvist
-
vad tittar ni pa???
-
men huaJazza skrev 2009-12-07 21:50:45 följande:Grannfejden... Fast nu är alla vänner, och det ser ut att sluta med ett rejält gruppknull i äkta TV3-anda
-
nä nu ska jag ta och bada mopsen!
hon luktar skunk (ja även sma barn kan lukta illa) och sedan tänker jag hoppa i korgen god natt och ta hand om er och gjör inget som gunde svan inte skulle gjort
-
ja fattar inte vad det kommer i fran???Jazza skrev 2009-12-07 22:01:18 följande:lokisse: Ja, fan, i vecken på halsen....Skall också gå och sova... förhoppningsvis får man göra nåt mer än käka havregrynsgröt, eller vad det nu är Gunde Svan gör...
-
morgon morgon *trallar och fnitnar*Floriano Lutrell skrev 2009-12-08 05:33:56 följande:M C skrev 2009-12-08 00:09:41 följande: *kram tillbaka*Godmorgon sovtöntar!
-
i stockholm pa bussines trip me idaghn älla är varan snälla städfru härJazza skrev 2009-12-08 09:23:36 följande:knullat, eller?
-
det skulle kunna bli en bra fl rubrik "hjälp jag skiter tomtar vad ska jag gjöra?!"Jazza skrev 2009-12-08 10:06:25 följande:härligt.. en sån vill jag med ha....men idag är E på förskolan, så jag och S har en slöardag i soffan.... skall kolla usla romantiska komedier tills vi hämtar E... en sån dag då man äter knäckemackor och skumtomtar, tydligen..... Håll tummarna för att jag bajjar ut tomtarna innan de hinner sätta sig på min redan hårt fett-ansatta mage....