Inlägg från: HonSomHarDetLångaStörigaNicket |Visa alla inlägg
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket

Lolilla lolilla, var är du?

psychocandy skrev 2009-12-12 22:17:26 följande:
    Åh jisses. Jag blir matt bara av att läsa. Hur har ni orkat?
    Faktiskt ganska lätt.
    Våran största motgång som gjort mest ont har inte varit ekonomin utan att vi haft så jävla svårt att bli med barn.
    Vi köpte ett billigt ruckel till hus visst kan det vara påfrestande att bo i något vissa skulle kunna likna vid misär, men vi förlitar oss på att nån gång har vi råd att renovera.

Ja och så la vi av med rökningen och snuset när vi bestämde os för att bli föräldrar,vi hade aldrig klarat av tillvaron ekonomiskt om vi fortsatt nyttjat nicotin.

Pix Ladin skrev 2009-12-12 22:19:42 följande:

Man får vad man förjänar, serru.
    Jepp
    psychocandy skrev 2009-12-12 22:24:07 följande:
    Gud förlåt, det där lät säkert som kritik. Inte meningen! Jag är bara neurotisk när det gäller pengar och ekonomiskt trygghet, när jag känner att läget är osäkert så mår jag jättedåligt. Jag tror inte att jag skulle våga skaffa barn utan att åtminstone en av oss hade fast heltidsjobb... jag är nog inte tillräckligt tuff för det.
    Nej nej ingen fara jag kan nu i mitt välsignade tillstånd gå på och kritisera oss hårt för våra val.
    Men när allt kommer till krita så är inte ekonomin särskilt viktig för mig så länge vi klarar oss och barnen inte behöver bry sig eller känna av det.

Har faktiskt en del oro nu karln håller ju på med sitt examensarbete och sen så försvinner hans "inkomst".
    Är några nervösa månader nu mest för att jag hatar att inte veta och är gravidnojjig.

men men det löser sig alltid *mässar med inlevelse*

Pix Ladin skrev 2009-12-12 22:25:44 följande:

En helt annan sak, men hur är priserna på hus där ni bor? Det är väl inte så dyrt? Säg att man skulle köpa en 100 ha mark, vad tror du det skulle kosta?
    Fortfarande ganska billigt har ngen koll på markpriser men beroende på område så behöver det nog inte alls bli särskilt dyrt.
    Priserna har stigit de senaste åren men de går inte att jämföra med de neröver. Karln kommer från Ekerö Komun/stockholms bush och vi har väl en viss önskan om att flytta dit men seriöst alltså priserna?!
    Och det på landet!!
    psychocandy skrev 2009-12-12 22:31:47 följande:
    Pix Ladin skrev 2009-12-12 22:26:08 följande:
    Nej jag pluggar. Skulle ändå ha fått gå på grund av finanskrisen, så jag bestämde mig för att göra något positivt av det och skaffa mig en utbildning. Men det var förstås innan vi visste att mannen skulle bli av med sitt jobb. Så vi har gått från mycket till lite på ganska kort tid. Men, man lär sig av det också. Det är nyttigt att kunna leva billigt och uppskatta de små sakerna (hej hå, klyschor).
    Hehe nä det är ett helvete när ekonomin svänger så kraftigt *vet*
    Jag förstår inte nu vad jag lagt alla mina pengar på som jag hade förr när jag bodde själv.
    Tjänade mera men då tog dom slut fortare

Pix Ladin skrev 2009-12-12 22:34:12 följande:

Nej, alltså, vi har ju en dröm om någon slags ekoby med massa schyssta människor med liknande värderingar och allt det där blablabla, du vet. Vi försöker fundrra ut vettiga alternativ men det är inte helt lätt. Det lutar åt hans föräldrars gård i Västra Götaland (som de inte själva brukar) på ca. 50 ha. Men ska man ha mer mark och fler hus utöver det så är det dyrt så in i helvete. Så vi har varit inne på Norrland.
    Det där låter så jäkla spännande!
    Jag hoppas verkligen att det går vägen för er, men du hör med AÄFM om markpriserna i Polen

Går det kanske inte att börja med föräldrarnas mark och sen kanske köpa ut närliggande?
    Annars tror jag att det är en god idé att kolla runt i Sverige efter låga priser

Pix Ladin skrev 2009-12-12 22:38:36 följande:

Godnatt
    Sov sött sötnos!
    psychocandy skrev 2009-12-12 22:40:13 följande:
    Pix Ladin skrev 2009-12-12 22:34:49 följande:
    Samhällsvetenskap.
    *tycker synd om*

Vilken nivå är du på?

Användarnamn är för mesar skrev 2009-12-12 22:47:12 följande:

Jag gillar inte djur. Hatar ni mig?
    Nej jag är inte särskilt förtjust i vare sig människor eller djur som jag inte har en relation till.

Vare sig epitetet djurvänn eller människovänn passar på mig. Men orättvisor och elakheter mot barn upprör mig mera än de mot något djur.
    psychocandy skrev 2009-12-12 22:50:28 följande:
    Grundnivå, om det är det du menar? Jag är nästan nybörjare på det här med högskola, fast jag har läst lite språk och så innan. Trodde faktiskt inte att jag nånsin skulle läsa vidare. Men sen läste jag lite på Komvux och blev pluggsugen igen.
    Aha så du pluggar kurser på A och B nivå? Fast det ska tydligen bara bli lättare och roligare bara man kommer förbi AB.

Användarnamn är för mesar skrev 2009-12-12 22:52:50 följande:

Ja jag kan gilla typ någon enstaka hund men mest tycker jag att det bara är skabbigt med husdjur. De luktar, fäller hår och så är det en massa avföring man måste ta hand om. Bläää.
    Ja det är tyvär sant
    Jag har en jycke och hon blir verkligen en styvfamiljemedlem när jag är på smällen. Äcklas av hennes andedräkt som jag vet att hon har pga kattbajsätande och får dåligt samvete över min lathet och avsky.
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?