• M C

Lolilla lolilla, var är du?

Du är svart som synden numera, ditt namn glittrar inte i babyblå och ditt vackra anlete pryder inte någon OT-tråd!

VARFÖR?
    *skriker i vanmakt*

Kom tillbaka, världen är sig inte lik!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-23 22:13
    LOLILLA I GRAVEN

Stop all the clocks, cut off the telephone,
    Prevent the dog from barking with a juicy bone,
    Silence the pianos and with muffled drum
    Bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes circle moaning overhead
    Scribbling on the sky the message He is Dead,
    Put crepe bows round the white necks of the public doves,
    Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

He was my North, my South, my East and West,
    My working week and my Sunday rest,
    My noon, my midnight, my talk, my song;
    I thought that love would last forever; I was wrong.

The stars are not wanted now; put out every one:
    Pack up the moon and dismantle the sun;
    Pour away the ocean and sweep up the woods:
    For nothing now can ever come to any good.

//W. H. Auden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-30 22:15
    Vi har en snygg och jämt 10 000 att fira!

Användarnamn är för mesar (Visa endast)
    Idag 22:11

10 000 fgsg

Som alltid spirituellt och välvårdat språk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-01 22:47
    Grattis till 20 000!
    Användarnamn är för mesar (Visa endast)
    Idag 20:06

20 000

• Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    Jazza skrev 2010-02-23 21:47:04 följande:
    Jo,,, tokhett
    Åhhh gud!!!!

Fan nu minns jag en till grej! Dom där stretchiga metal"armbanden" man hade utanpå vissa långärmade plagg för att hålla uppe ärmarna på ett 80-tals aktigt vis..
  • psychocandy

Jag skulle aldrig sätta på mig en jeansjacka. Få plagg avskyr jag mer.

• psychocandy
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-23 21:51:16 följande:
    Nu kommer ni säkert hata mig, men: Jag förstår faktiskt inte det hemska i att den där mamman tog tillbaka sin dotters jacka från den andra bebisen eftersom de var inomhus. I ett köpcenter där de direkt kunnat köpa en ny jacka eller billiga fleecefiltar att rulla in den lilla flickan i. Jag förstår helt enkelt inte varför folk blir så arga. Men jag har bara läst TS.
    Jag tycker bara att det är så vansinnigt omoget att ställa till en scen och förödmjuka den andra mamman och barnen på offentlig plats, när man hade kunnat sköta det snyggare.
  • Mariohn
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-23 21:51:16 följande:
    Nu kommer ni säkert hata mig, men: Jag förstår faktiskt inte det hemska i att den där mamman tog tillbaka sin dotters jacka från den andra bebisen eftersom de var inomhus. I ett köpcenter där de direkt kunnat köpa en ny jacka eller billiga fleecefiltar att rulla in den lilla flickan i. Jag förstår helt enkelt inte varför folk blir så arga. Men jag har bara läst TS.
    För min del handlar det inte om jackfanskapet. Jag blir irriterad över att Ts anser att det är rätt att ge sig på barnet. Jag hade också sett till att få tillbaka jackan om jag hade velat. Men jag hade inte "slitit den " av ett barn. Det är väl det folk reagerar mot. 
  • Jazza

Jag stör mig så in i helvete på exbrudar, som är så osäkra och ego att de ger sig på små barn i sin kamp för, vad som enligt dem själva, är rätt och fel. Fy fan för såna slynor!

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Användarnamn är för mesar

Ja, visst är det fjantigt och omoget att direkt ta den tillbaka, men jag tycker inte det gör henne till ett monster. Och ifall hon hatar den andra mamman pga deras bakgrund så kan jag förstå att man handlar barnsligt.

Men jag förstår inte det här med att folk tycker hon "ger sig på" ett oskyldigt barn. Om hon gjorde barnet illa så visst, men när hon skrev att hon slet av jackan så tror jag inte hon menade det så ordagrant att hon verkligen slet i bebisen så den fick ont.

Men detta är vad jag tycker. Hoppas ni inte avskyr mig nu

• Jazza
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-23 21:56:27 följande:
    Ja, visst är det fjantigt och omoget att direkt ta den tillbaka, men jag tycker inte det gör henne till ett monster. Och ifall hon hatar den andra mamman pga deras bakgrund så kan jag förstå att man handlar barnsligt.Men jag förstår inte det här med att folk tycker hon "ger sig på" ett oskyldigt barn. Om hon gjorde barnet illa så visst, men när hon skrev att hon slet av jackan så tror jag inte hon menade det så ordagrant att hon verkligen slet i bebisen så den fick ont.Men detta är vad jag tycker. Hoppas ni inte avskyr mig nu
    Skulle inte kunna, ens om jag försökte
    Men, jag håller inte med, dock
    Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Hercule
    Hoppas ni inte avskyr mig nu
    Det ska mer till än olika åsikter för att jag skulle avsky någon. (fast om du själv ägnade dig åt att slita av småbarn deras jackor skulle jag tycka att du var rätt patetisk)
  • psychocandy
    Ja, visst är det fjantigt och omoget att direkt ta den tillbaka, men jag tycker inte det gör henne till ett monster. Och ifall hon hatar den andra mamman pga deras bakgrund så kan jag förstå att man handlar barnsligt. Men jag förstår inte det här med att folk tycker hon "ger sig på" ett oskyldigt barn. Om hon gjorde barnet illa så visst, men när hon skrev att hon slet av jackan så tror jag inte hon menade det så ordagrant att hon verkligen slet i bebisen så den fick ont. Men detta är vad jag tycker. Hoppas ni inte avskyr mig nu
    Jag tror inte heller att hon gjorde det på ett våldsamt sätt som vållade skada, men kan tänka mig att det inte är så trevligt för ett barn om en främmande "tant" går fram och drar av en ett klädesplagg lite bryskt och är upprörd... onödigt, helt enkelt.
  • psychocandy

Ikväll måste jag somna i vettig tid, min dygnsrytm har blivit helt uppfuckad.

Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?