Inlägg från: HonSomHarDetLångaStörigaNicket |Visa alla inlägg
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket

Lolilla lolilla, var är du?

Eira är yngst på dagis eller var nu finns en till som är två veckor yngre, de barn som tidigare var yngst är nu inte helt förtjusta i dessa dryga 1åringar.
    Men vad som kan hända är att de äldre tar av leksakerna eller kanske knuffas, nu har dom väldigt god koll på vårat dagis små barngrupper och kompetent personal, men första gången vi hörde att hon blivit knuffad... ajajaj ihjärtat.

Fast ja Eira hon hade knappt reagerat

Pix Ladin skrev 2009-12-08 19:59:26 följande:

Men kan jag verkligen göra det baserat på en händelse? Verkar jag inte hysterisk då?
    Skitsamma om nån kan tro att du känner dig hysterisk ursäkta dig med att du inte vill låta hysterisk men att du blev illa berörd.
    Det är viktig att man känner sig trygg med att barnen har det bra på dagis. Tror fröknar har hört det mesta och hellre föräldrar som bryr sig mycket än lite.

Användarnamn är för mesar skrev 2009-12-08 20:01:11 följande:

Jag vågar inte skaffa barn alls för i en såndär situation hade jag antagligen inte kunnat hålla mig vuxen och mogen utan jag hade skrikit fula ord åt den elaka ungen.
    Ja när micke berättade att lillan blivit knuffad på dagis så var min första reaktion

- VEM?!?! vilken snorunge knuffade mitt hjärta!?

Pix Ladin skrev 2009-12-08 20:02:56 följande:

Floriano Lutrell skrev 2009-12-08 19:59:35 följande:
    Men hon hade ju inte gjort något. Vi kom innanför ytterdörren, jag klädde av henne overallen och när jag var klar flög han bara på henne. Utan någon anledning alls. Jag vill inte att Astrid ska lära sig att man ska göra sådär. Usch.
    Nä fy aldrig

Mitt hjärta brast av ömhet när jag vid hämtningen av Eira på dagis såg hur hon som är 12 månader stod och smekte och lutade kinden mot ett gråtande större barn.
    Nån gång blir dom busar men man vill ju låta dom vara så där oförstörda så länge som möjligt.
    Mokan skrev 2009-12-08 20:04:04 följande:
    Hon la av kan ju inte stava så hon pös

Pix Ladin skrev 2009-12-08 20:04:22 följande:
    Ja, jag ska göra det. Men då måste jag ju peka ut den ungen och jag vill inte att de säger något till föräldern för jag har ju ingen aning, det kanske bara var en engångsföreteelse. Jag ska säga det i morgon, det ska jag göra. För jag blev faktiskt väldigt ledsen.
    Tror inte att dom ringer nån berätta bara som det var, när fröknarna på lillans dagis berättade om en episod då hon blev knuffad så nämnde de inte ens barnets namn.
    Vid det tillfället så tog hon händelsen med en klackspark men det känns skönt att dom berättar vad som händer.
    Du gör rätt som berättar förklara hur det känns men att du inte vill göra en stor grej av det, men att de ska hålla extra koll.

Pix Ladin skrev 2009-12-08 20:04:55 följande:
    Hade någon knuffat henne också? Med vilje?
    Jepp dom gör så men oftast barn 2år +

Pix Ladin skrev 2009-12-08 20:07:16 följande:

Ja, verkligen! Men måste de bli busar då? Jag vill ju gärna tro att barn kan vara snälla också.
    Visst kan dom fortsätta vara snälla men även snälla barn utan problematik kan knuffas nån gång

Användarnamn är för mesar skrev 2009-12-08 20:09:40 följande:

Ja men jag är ju där nere för att volontärarbeta med amputerade elefanter, hon bara köper sex
    Mötte en gång ett av henens offer han var helt skinnflådd .-(

Användarnamn är för mesar skrev 2009-12-08 20:13:36 följande:

Ja jag tycker synd om dessa unga män faktiskt. Att bli utnyttjad av en sån smutsig kvinna, för en ynklig slant
    Funderar faktiskt på att starta en fond eller se om det går att organisera ett stödprogram som kan fånga upp och ta hand om spillrorna hon efterlämnar.
    Ja menar även dessa unga män är ju någons son.

Användarnamn är för mesar skrev 2009-12-08 20:21:40 följande:

Nej, men Airlee går ju och antastar de stackars elefanterna som är helt försvarslösa Hemskt.
    Ger hon sig på elefanter nu? Är ingenting heligt för den där liderliga skökan?!
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?