PixL skrev 2009-11-28 17:48:18 följande:
Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-28 17:45:09 följande:Vad är prinsesskläder då?Jag kommer nog köpa henne härliga klänningar men säkert i andra färger än rosa!Typ sånahär:
www.barnklanningar.se/barnklanningar/image
s/s...
www.barnklanningar.se/barnklanningar/images/
s...
www.barnklanningar.se/barnklanningar/images/s.
..Åtminstone tills hon blir så stor att hon får åsikter om saker, sen får hon vara med och bestämma.Föraktar du mig nu? Blä. Jag har köpt två klänningar till Astrid men insett att det är oerhört opraktiskt. Hon kunde inte röra sig ordentligt i dem. Jag har en kompis (som jag tycker mycket om så inget ont om henne). Vi var på lekplatsen med hennes dotter och hon skulle åka rutschbana. "****, du kan inte åka rutschbana för du har kjol på dig". Alltså, barnet fastnade liksom med skinnet (det blir ju ingen fart). Det tycker jag är tråkigt.
Aha, alltså sånadär klänningar skulle ju bara vara till fest. Annars tycker jag barn ska ha icke-ömtåliga kläder som är bekväma och bra att leka i. Jag blir irriterad på föräldrar som köper dyra jättefina märkeskläder åt sina ungar, och sen begränsar deras lekande så att inte kläderna ska ta skada.