Inlägg från: Pix Ladin |Visa alla inlägg
  • Pix Ladin

Lolilla lolilla, var är du?

SimplyTheBest skrev 2010-02-17 16:55:25 följande:
    Är det bara jag som gillar IKEA:s grejer? Ittala glas har jag faktiskt.
    {#lang_emotions_throwup} Jag hatar Ikea. Tyvärr finns ett kök från IKEA i det nya huset och där saknas skåpluckor. Jag kommer med andra ord tvingas åka dit snart.
  • Pix Ladin
    SimplyTheBest skrev 2010-02-17 16:57:35 följande:
    Jag tror 2timer har rena, enkla serviser. Svårt att förklara hur jag menar. Tror inte du har så mycket med mönster utan när du dukar känns det mer som att du har en basfärg som sedan ev blandas med en eller två andra färger.
    Tror du hon är så tråkig?

Om vi har tur nu drar hon till med att hon har blåvitt ostindiskt 1700-tals porslin som vardags...
  • Pix Ladin
    SimplyTheBest skrev 2010-02-17 16:58:11 följande:
    Jag älskar IKEA.
    Mmm... det är ju många som gör det. Jag gillar mer att köpa saker på auktion och sådant. Om inte grejer är minst 100 år gamla är de inget att ha
  • Pix Ladin
    SimplyTheBest skrev 2010-02-17 17:00:40 följande:
    Fast för mig är det inte tråkigt Jag gillar det rena, enkla...ja tom om det är lite kallt (?). Stilrent kort & gott.
    Kan du inte lägga upp kort på facebook? Skulle vara kul att se hur du har det hemma.
  • Pix Ladin
    SimplyTheBest skrev 2010-02-17 17:01:53 följande:
    Vi är inte alls likadana inom detta område kan jag säga Jag kan gilla att traska rundor bland gamla möbler & saker men det är inget som passar i min inredning.
    Nej... Jag är nog lite tråkig när det gäller sådant. Lite gammaldags kanske. Men jag har en Ikea-lampa och ett ett Ikea-bord. Men bordet ska jag ge bort eller släng när vi flyttar. Det är hemskt dåligt. Lampan däremot är cool.
  • Pix Ladin
    SimplyTheBest skrev 2010-02-17 17:03:39 följande:
    Fast hemma ser det inte ut så som jag vill Det kommer se ut som jag vill framöver...typ....nångång
    Haha, så är det alltid. Jag tror ju att det ska bli som jag vill ha det i det nya huset men jag har på känn att man kommer att ha massa saker där som man egentligen inte vill ha. Synd att man inte är miljardär.
  • Pix Ladin
    Jazza skrev 2010-02-17 17:05:50 följande:
    Ja, det stämmer... jag är dock Göteborgare
    Gött. Göteborg är bra.
  • Pix Ladin
    Zimlis skrev 2010-02-17 17:05:51 följande:
    Jag är stilren - vill ha det enkelt och gärna nytt.. är det gammalt målas det gärna vitt
    Jag gillar också vitt. Ska måla hela huset vitt. Som ett sjukhus.
  • Pix Ladin
    2timearound skrev 2010-02-17 17:07:04 följande:
    Du och jag kompis! Du känner mig.
    Säg inte att du handlar porslin på IKEA bara, så är jag nöjd.
  • Pix Ladin
    Zimlis skrev 2010-02-17 17:10:02 följande:
    Hahahahaha.. fast jag har faktiskt svart matsalsbord med svarta stolar och ekskiva på bordet - det är assnyggt i vårt vardagsrum/finrum
    Det låter fint. Jag har ekskivor på köksbänkarna. Det kommer jag aldrig mer ha eftersom jag inte kan sköta det. Men det är snyggt.

Och hela grejen för mig med att ha vitt som bas är ju att man då kan ha andra färger på möblerna men jag gillar iofs vita möbler också. Men inga vitmålade antikviteter, det är ren synd.
  • Pix Ladin
    2timearound skrev 2010-02-17 17:10:42 följande:
    Kolla min mapp "huset" är du snäll.
    Kollar genast.
  • Pix Ladin
    2timearound skrev 2010-02-17 17:10:42 följande:
    Kolla min mapp "huset" är du snäll.
    Oj. Det var vitt.
  • Pix Ladin
    Jazza skrev 2010-02-17 17:11:40 följande:
    Mfern har pratat med vår bankkille idag... Ser ut som att vi kommer göra om ganska rejält, härhemma alltså, jag gillar huset, som fan, det är lagom stort (140m2, med 4 sovrum uppe, två badrum, kök och ett jättestort v-rum i ivnkel) men det är sååå 80. Vi har ju bara skaffat kids sen vi flyttade hit och jag hann jobba i 1,5 år och under den tiden var M pappaledig eller jobbade 80%, så ekonomiska utrymmet har liksom inte funnits för större grejer... Men, nu har det sålts ngta hus på gatan, och folk har fått rätt mkt för dem, så M pratade med banken och nämnde att vi vill göra om en stor del och sedan värdera om det. Han lät mkt positiv
    Vad roligt.
  • Pix Ladin
    2timearound skrev 2010-02-17 17:15:37 följande:
    Vad tyckte du om garderoberna Tomme byggt? 
    Skithäftiga. Verkligen.
  • Pix Ladin

2time

Du visade någon länk till ett danskt företag med massa coola afrikanska djur som man kunde ha på väggen i barnrummet. Hittar ej. Snälla länka igen. Vill ha.

• Pix Ladin
    2timearound skrev 2010-02-18 21:59:40 följande:
    har du kollat klockorna? Hur cool är inte den här? I ett barnrum. www.urbis.dk/product.asp?product=2202
    Den var verkligen jättefräck. Jag röstar för ugglan.

Visade min man men han bara fnyste. "Den där elefanten kan man ju klippa ut själv ur något jävla papper". Värst vad positiv man kan vara. {#lang_emotions_cry}
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?