Inlägg från: Pix Ladin |Visa alla inlägg
  • Pix Ladin

Lolilla lolilla, var är du?

psychocandy skrev 2010-01-23 16:24:30 följande:
    Hej SimplyTheBest och Pix! Jag har tränat Zumba idag, det var pinsamt roligt.
    Vad är det?
  • Pix Ladin
    psychocandy skrev 2010-01-23 16:30:52 följande:
    Det är en träningsform som mixar en massa olika danser som salsa, merengue och reggaeton. Ska träna det med mina tjejkompisar men ville testa själv hemma först så jag har eh "lånat hem" en dvd. Skitkul, tänkte inte ens på hur svettig jag blev.
    Det låter jätteroligt ju.
  • Pix Ladin
    psychocandy skrev 2010-01-23 16:33:08 följande:
    Jaa, jag älskar att dansa. Dansade salsa förut men här där jag bor finns inga bra klasser i latinska danser, bara bugg och sånt...
    Jag skulle så himla gärna vilja dansa men vill inte om jag inte har en danspartner. Min man vägrar. Försökte få med honom på en swing-kurs (lindy hop) men han tycker det är töntigt tror jag.
  • Pix Ladin
    psychocandy skrev 2010-01-23 16:39:08 följande:
    Haha. Tror inte att jag skulle få med mig min heller faktiskt. Men han rör sig som ett kylskåp så jag vet inte hur roligt det hade blivit ändå... Jag gick med en tjejkompis på salsa och där var det faktiskt jämna par, trodde inte att så många killar skulle vara med. Men där fick man byta danspartner med jämna mellanrum, även de som kom tillsammans.
    Jag vågar inte riktigt gå ensam eftersom jag verkligen är nybörjare. Är lite rädd att göra bort mig. Men om jag flyttar neråt igen ska jag fråga min brorsa om han kan hänga med. Han är utbildad på balettkademien så han får göra det som en god gärning i sådana fall...
  • Pix Ladin
    SimplyTheBest skrev 2010-01-23 16:39:48 följande:
    Dans är absolut inget för mig
    Va? Det är ju skithäftigt!
  • Pix Ladin
    SimplyTheBest skrev 2010-01-23 16:44:17 följande:
    Tycker det är coolt att titta på men tro mig...det är inget för mig
    Hehe... Nä, antagligen är det inget för mig heller. Men jag vill så gärna prova. Och då ska det inte vara någon bonnabugg . Fast läget ser allvarligt ut eftersom vi ska besiktiga ett hus ute på vischan nästa vecka. Bugg är nog det enda som finns att tillgå
  • Pix Ladin
    psychocandy skrev 2010-01-23 16:45:52 följande:
    Jag var lite kaxig eftersom jag har dansat salsa och cumbia och sånt sedan jag var liten på fester med min sydamerikanska sida av släkten men... eh, det visade sig vara en helt annan sak. Det fanns tydligen en massa regler för hur man skulle göra. Men jaa, jag tycker absolut att du ska göra det nån gång, går man en nybörjarkurs så ska det ju verkligen vara från grunden.
    Ok, jag ska göra det. Jag sätter upp som mål att börja dansa innan jag fyller 30.
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?