Inlägg från: PixL |Visa alla inlägg
  • PixL

Lolilla lolilla, var är du?

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-28 17:40:10 följande:

Aha här får man ofta oxfilé för 200kr kilot (inhemsk) även mitt i stan.
    Åh fan. I Ghettosunda får man oxfilé från Polen för 139:-/kilot. Det tycker jag är ett mycket humant pris.
  • PixL

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-28 17:45:09 följande:

Vad är prinsesskläder då?Jag kommer nog köpa henne härliga klänningar men säkert i andra färger än rosa!Typ sånahär:www.barnklanningar.se/barnklanningar/images/s...www.barnklanningar.se/barnklanningar/images/s...www.barnklanningar.se/barnklanningar/images/s...Åtminstone tills hon blir så stor att hon får åsikter om saker, sen får hon vara med och bestämma.Föraktar du mig nu?
    Blä.
    Jag har köpt två klänningar till Astrid men insett att det är oerhört opraktiskt. Hon kunde inte röra sig ordentligt i dem.
    Jag har en kompis (som jag tycker mycket om så inget ont om henne). Vi var på lekplatsen med hennes dotter och hon skulle åka rutschbana. "****, du kan inte åka rutschbana för du har kjol på dig". Alltså, barnet fastnade liksom med skinnet (det blir ju ingen fart). Det tycker jag är tråkigt.
  • PixL
    AtroCious skrev 2009-11-28 17:46:04 följande:
    Vintern har ju inte ens börjat.
    Redan i mars känns saker och ting bättre. Prova d-vitamin som kosttillskott. Om man får äta det när man är gravid?
  • PixL

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-28 17:50:09 följande:

Aha, alltså sånadär klänningar skulle ju bara vara till fest. Annars tycker jag barn ska ha icke-ömtåliga kläder som är bekväma och bra att leka i. Jag blir irriterad på föräldrar som köper dyra jättefina märkeskläder åt sina ungar, och sen begränsar deras lekande så att inte kläderna ska ta skada.
    Haha, ja, det är störande. Men jag ångrar att jag inte köpte en jättedyr märkesoverall till Astrid i vinter. Jag är rädd att hon kommer att frysa i den vi har från HM. Nästa vinter blir det en dyrare, men hon kommer få leka hur hon vill så klart.
  • PixL
    AtroCious skrev 2009-11-28 17:52:59 följande:
    Exakt.

Nä, då är det slask och fan vet vad. Är väl inte vintern som är problemet egentligen. Jag har sån huvudvärk och har ont i hela kroppen. Hela jag är svullen, känner mig som en ballong eller nåt.Börjar bli less på att bli gravid, tänk att man så lätt glömmer hur det är mot slutet. Är ju fan tortyr. Blir lätt deppig av motgångar, och deppigheten gör ju att man mår sämre fysiskt också. En ond cirkel.
    Ja... det är inte kul i slutet. Jag kommer ihåg att jag tyckte att allt var så JOBBIGT. Jag var världens tråkigaste, orkade inte hitta på någonting. Promenaderna jag tog med hunden var 1/5 av de jag tar idag och det kändes som om jag hade gått 5 mil!
    Men det är ju snart över. Snart får du ju en liten bebis.
  • PixL

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-28 17:54:02 följande:

Det är synd att barn ska växa så jävla mycket. Så de måste ha nytt varje år alltså.
    Ja, det är synd. Förra vintern gick det åt två overaller. Det känns ganska meningslöst att köpa dyra saker då.

Men man kan ju undra vad folk tror när jag själv har en dyr, varm och bra märkesjacka och mitt barn har värsta loppoverallen.
  • PixL

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-28 17:56:10 följande:

Fast tänk om hon får en jättestor på typ 8kg.
    Hahaha... 8kg!? Kan man få en så stor bebis?
  • PixL

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-28 17:57:52 följande:

Hahah men du kan ju använda din i många många år om den är bra kvalitet och tidlöst snygg.!
    Det var så jag hade tänkt. Men jag rullar ju runt i leran i skogarna så den lär inte hålla så länge.

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-28 17:58:26 följande:
    Ja det finns ju folk som fått såna monsterbebisar.Jag vill ha en liten.
    Stora bebisar brukar ju vara sötare än små. Men jag skulle inte heller vilja ha en jättestor.
  • PixL

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-28 18:06:42 följande:

Jasså? Tycker du det på riktigt eller var Astrid stor så nu måste du tycka så? Jag tycker mindre bebisar är sötare. Ser lite läskigt ut när man lägger två lika gamla bebisar på en filt och så är den ena typ 30% större. Jag var ganska tjock men under 4kg iallafall. Min guddotter är som en liten michelingumma men jag älskar henne ändå.
    3880 vägde hon. Ganska stor.

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-28 18:07:51 följande:
    Jaha nu är Erik här så jag drar. Trevlig lördag ni lönnfeta hippies
    Ha det så trevligt! Vill gärna veta vem den där Erik är sedan samt om han gick att knulla med.
  • PixL
    AtroCious skrev 2009-11-28 19:05:24 följande:
    Att du orkar vara så positiv.
    Det orkar jag nästan aldrig. I morse grät jag, var helt förstörd. Om sanningen ska fram, alltså.
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?