Inlägg från: Pix Ladin |Visa alla inlägg
  • Pix Ladin

Lolilla lolilla, var är du?

Nu jävlar.

• Pix Ladin

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-30 12:19:09 följande:

Pix Ladin skrev 2009-11-30 12:14:45 följande:
    Din namnbytande dramaqueen... Nejdu jag sitter och skriver en uppsats på spanska faktiskt, så jag är skitflitig!
    Ja, jag ska ta mig samman nu också. Lunchen är över.
  • Pix Ladin

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-30 16:39:32 följande:

Jag har träffat världens mest störande unge idag
    Slog han dig med pinnar?
  • Pix Ladin

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-30 17:47:58 följande:

Pix Ladin skrev 2009-11-30 17:38:46 följande:
    Nä men hade jag suttit inom räckhåll för honom så hade han säkert gjort det. Han hade nämligen nån pinne i handen, en (konst)målarpensel som han slog på allt han nådde. Detta var i en buss.Sen var han ful och hade glasögon, och hela resan satt han fan i sin kärra och gjorde sånadär accelerationsljud JÄTTEHÖGT och sen vid flera tillfällen ropade han så hela bussen hörde "OJ NU KOM DET BAJS!"Han var säkert 4-5 år gammal, men såg ganska efterbliven ut. ALldeles för stor för att sitta i vagn iallafall.
    Usch då, han verkade inte snäll.

Jag vet bara ett barn med glasögon. Han går på min dotters dagis och han är urgullig. Så snäll och söt. Idag sa han "Mamma, mamma, Astrid är så gullig". Han tar hand om henne. Det gillar jag.
  • Pix Ladin

Jag håller på att få ett sammanbrott. Har försökt att spela in en förbannad ljudfil hela dagen och nu när jag äntligen har fått vettigt ljud håller en hund som jag passar på att trakassera mig. Jag hade fått till ett perfekt tal utan stakningar med helt okej dialekt. Då början hundfan skälla och morra. Detta har hänt typ fyra gånger nu. Jag blir galen!

• Pix Ladin
    dysleskikern skrev 2009-11-30 18:28:22 följande:
    Pix Ladin skrev 2009-11-30 18:21:46 följande:
    Åh, jag hade samma problem en gång. Fast jag pratade japanska och monstret i bakgrunden var en katt som pep, utom en gång när hon satte upp framtassarna på min rygg och körde in klorna så att jag skrek.
    Hahaha... det lät ganska roligt. Jag ska försöka en sista gång nu annars får jag spela in detta när han har åkt hem.

Ett stort problem jag har är att jag är född i Västergötland och jag har spår av denna fruktansvärda dialekt. Ibland slänger jag in något värmländskt ord och det låter helfånigt. Jag måste gå en kurs så att jag lär mig tala, tror jag.
  • Pix Ladin
    dysleskikern skrev 2009-11-30 18:33:10 följande:
    Pix Ladin skrev 2009-11-30 18:31:43 följande:
    Ingår det i instruktionerna att du måste prata rrrrrikssvenska? Jag gillar dialekter. De flesta.
    Jag gillar också dialekter. Om det inte låter som om personen som pratar är efterbliven. Som det gör med västgötska.
  • Pix Ladin

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-30 18:36:24 följande:

Floriano Lutrell skrev 2009-11-30 18:35:09 följande:
    Hahahha nejJag är uppvuxen i ett hem där man talar svenska, finska och franska, och detta var utanför Sverige, men sen har jag bott i Stockholm ett tag också.
    Säg att du talar som ett mumintroll!
  • Pix Ladin

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-30 18:53:17 följande:

Pix Ladin skrev 2009-11-30 18:51:55 följande:
    Jag talar som ett mumintroll som är bög
    Åh, vad underbart. En av croupiererna på båten jag åkte med till Åland talade så. Han var jättetrevlig och pratade hur skönt som helst.
  • Pix Ladin

Användarnamn är för mesar skrev 2009-11-30 18:57:21 följande:

Om ni vill anställa mig som mumintroll till era barns födelsedagskalas så tar jag 300kr i timmen, plus att jagvill äta av tårtan.
    Hahaha, men då måste du ha mumintrollkostym och allt.
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?