Vad händer med mitt CSN lån om jag blir underkänd i en kurs?
beror på vad du läser om det är högskolan måste du ju bli godkänd på vissa poäng för annars blir du av med csn har jag för mig??
beror på vad du läser om det är högskolan måste du ju bli godkänd på vissa poäng för annars blir du av med csn har jag för mig??
När jag var i kontakt med CSN, sa de att man behöver ha godkänt i minst 50% av kurserna som man läser för att inte riskera att bli av med studielånet. Det gäller gymnasiekurser.
Jag var själv orolig för en månad sen och jag ringde och frågade helt enkelt. Dom blir inte misstänksamma och sabbar för dig när du ringer och frågar. Killen jag prata med var jättetrevlig, lugnade ner mig och nu vet jag vad som gäller. Jag pluggar annat än du TS så jag vet inte om samma gäller men han sa 75% av poängen, så tekniskt sett om man studerar 4 kurser så kan man bli underkänd i en utan att det gör något. Har man dessutom ett intyg på varför så kan dom vara ännu mer förstående om det gäller lite mer.
CSN är inte omöjliga som man ibland kan tro, får alltid bra service och bra svar men så är jag alltid ärlig, kör med öppna kort och följer deras regler.