• Anonym

Varför förstår inte min sambo vår situation?!

håller med dig, din sambo verkar bara vara lat och jag tror det är ren bullshit det där med könsdiskriminering och allt vad han tycker. han pallar inte jobba helt enkelt, så är det. han är inte bara kräsen utan bara lat tror jag.
    sätt hårt mot hårt och ge dig inte. tycker du ska vara ledig i upp till ett år och så får han jobba.

• Anonym

Jag hade lämnat honom, då har du mer pengar att röra sig med och slipper bråka med honom om jobb.

• Anonym

kan du inte kasta ut han och säga att han är välkommen när han har jobb?
    Snälla,tillåt inte detta.Jag vet själv att en man,som dessutom är utbildad,får jobb direkt i hemtjänsten,de går före kvinnorna ju.

• Anonym

Anonym (...) skrev 2009-11-23 20:25:53 följande:

ke chara skrev 2009-11-23 17:53:55 följande:
    Pappan har ju hur som helst minst 60 dagar som han inte kan skriva över på mamman och om han tar tag i sitt liv nu och skaffar ett jobb hinner han ju jobba upp sin SGI tills han skall vara hemma Tycker jag låter som en lysande lösning eller?
    Helt klart den bästa lösningen. Tycker jag. Vill han inte bidra till försörjningen får han bo själv så du och bebisen iaf klarar er. Du kanske kan få bostadsbidrag även om han bor där, men bor du själv så får du mer.
    Dessutom, bor han inte med dig måste han betala underhåll.

Dock, OM han tar ett jobb, vilket som helst, så är det inget som hindrar att du efter 6 månader ställer dig som timvikarie igen. Du kan ju jobba en, två kvällar i v eller så. Vid 6 månader kan ju bebisen äta lite annat än bara bröstmjölk samt att du kan pumpa ur för de måltiderna som kommer att ske när du är borta. Då får han egen tid med bebisen och ni tjänar lite extra pengar.
  • Anonym

Men varför är han inte medlem i nån a-kassa så han kan få pengar? Om han inte ens engagerar sej i att det så är han ju så jävla lat så det finns inte.

• Anonym

bli särbo och tänk på ditt barn i första hand om han inte ändrar sig. Du kan inte försörja honom oxå....

Svar på tråden Varför förstår inte min sambo vår situation?!