• Achillea

Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!

julibebis08 skrev 2009-11-20 16:01:31 följande:
    =) jag vet att jag mår skit men kan liksom inte sluta. Jag ska börja nu!
    Ja men jag prata allmänt, man mår ju dåligt av skräpmat även om man kanske inte känner så just då, men man märker ju skillnade när man slutar
    Får önska dig lycka till!
  • Achillea
    sonen08 skrev 2009-11-20 17:34:03 följande:
    det tar 3 veckor innan sockret är ur kroppen har jag fått höra. så klarar man sig utan de i 3 veckor är man av med beroendet
    Ah ok hade jag ingen aning om men kände att söt suget var borta redan efter 4 dagar ca
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-20 17:36:12 följande:
    enbart löst TSkanon bra!!! tänk om man lyckades med det.Får man fråga damen och längd och vikt??
    Ja vad är jag, ca 1.64 och har gått ned till 65 kg, ska ner fem kilo till sedan ligger jag på min ideal vikt och är lagom smal.
    När jag vägde 55 kg såg det ut som jag led av anorexi, har väl antagligen tung benstomme.
  • Achillea
    Supersoniclove skrev 2009-11-20 18:30:14 följande:
    Är iaf avis på dig Då ska jag bara hålla mig till knäcke Är det nått annat du gör?Tränar mycket osv? Jag e nog för lat för HÅRD träning
    Jag tränar två gånger per dag, passar på när barnen kollar tv då kör jag mina övningar. Kosten och dessa träningar har räckt för att tappa vikt.
    Har lagt upp ett kort av hur jag såg ut när jag vägde 55kg under starka bilder men verkar vara nåt strul så den inte syns
  • Achillea
    Supersoniclove skrev 2009-11-20 19:18:47 följande:
    Vägde du 55kg innan och nu gått ner 7kg? Jösses hur lite ska du väga?Eller fatta jag fel nu?2 ggr per dag. Jösses haha hur orkar du?Vilka övningar då?
    Nej vägde 55kg innan jag fick barn, har bild på det i galleriet.
    Tidigare vägde jag 73 kg ( efter barnet då ) och ligger nu på 65 kg, vill ner yttligare fem kilo. Inte till 55 kg för det är aldeles för lite för mig.
  • Achillea
    Bam skrev 2009-11-20 22:32:00 följande:
    Jag hoppas att ni i tråden fattar att det är omöjligt att gå ner 7 kg fett på 10 dagar? Krävs lite mer.
    Det kanske inte är fett vad vet jag men på vågen står det minus 7 kg samt att mitt midjemått minskat med ca 12 cm, och det är jag super nöjd över.
    Och heller inte konstigt att det rasar av mig med tanke på att jag tränar mellan 60-90 minuter per dag, går ut och går raskt i en timme samt äter mindre kolhydrater och lagt av med allt skräm jag åt innan. Med tanke på hur mycket jag smällde i mig så är jag fortfarande förvånad över att jag inte lagt på mig mer än ca 10 kg övervikt
  • Achillea
    Mina72 skrev 2009-11-20 19:31:41 följande:
    Vad skoj för dig!!! Ett stort GRATTIS!!! Du får bli min insperationkälla!Jag ska lägga om min kost på söndag. Och böjra träna, å sluta röka.
    Tack
    vaniljsemlan36 skrev 2009-11-20 21:46:05 följande:
    Om något låter för bra för att vara sant, så är det troligen så...Jag tappade 16 kg på ungefär 4 månader. Det motsvarade ca 0,8-1,0 kg i veckan. Det tycker jag är mycket och det lyckades jag även behålla eftersom viktminskningen var fett och inte vätska.
    Skönt att du tappat 16 kg, måste vara underbart.
    Visst kanske det låter för bra för att vara sant, är själv chockad men min tanke är att fortsätta detta levende främst för att jag mår så mycket bättre av att äta bra mat, framförallt är jag mycket piggare, till och med hude har blivit bättre. Så jag är rätt säker på att jag kommer behålla denna vikt, har valt att prioritera om i mitt liv även då jag har barn hemma och vill gärna föregå med ett gott exempel
    ThisIsMe skrev 2009-11-20 21:50:48 följande:
    Grattis!!Vill du avslöja vilka hemmaövningar du kör? Jag vill så gärna få ihop ett bra hemmastyrketräningsprogram.
    Bifogade jag inte en länk tidigare upp i tråden?
    Ska kolla annars länkar jag den igen då jag gör många av dessa övningar hemma, plus några jag mins från då man styrketränade
    Bemidii skrev 2009-11-20 22:06:43 följande:
    Ts, vad äter du till frukost? Det är just frukosten jag styper på varje gång jag försöker.
    Frukosten har varit min största fight då jag inte ätit frukost på säkert 6 år. Men nu blir det främst naturell youghurt och cornflakes i, med hårt bröd till. Eller ibland gröt eller enbart hårt bröd. Ibland äter jag fruktsallad också så är lite olika
  • Achillea
    Sedek skrev 2009-11-20 23:02:01 följande:
    Så sant så sant. Mest vatten och muskelglykogen skulle jag tro. Men konceptet är klockrent, minska på kolisarna och röra på sig = succé!Men skippa yoghurten till frukost, och definitivt skippa corn flakes till frukost. Mycket kolhydrater och dessutom mycket snabba kolhydrater.Eventuellt grekisk yoghurt m fullkornshavregryn men helst bara 2 scrambled eggs och ett par skivor rökt kalkonbröst/skinka/bacon.Hoppas jag inte uppfattas som att jag klagar, menade inte så
    Haha nej då, alla tipps motages väl har inte hunnit lägga om hela min kost och är i full fart att utforska maten jag äter
  • Achillea
    Jess87 skrev 2009-11-20 23:03:50 följande:
    går man från godisråtta till hurtbulle så går det ganska fort att gå ner.. keep up the good work :)Bli inte besviken sen när det går segare bara..
    Hehe, nej jag förväntar mig att det kommer gå segare nu när jag fått bort så mycket, kommer fortsätta att uppdatera i tråden hur det går för nu har jag gett mig fan på att hålla detta och fortsätta
  • Achillea
    ThisIsMe skrev 2009-11-20 23:09:34 följande:
    Såg länken nu. Jättebra video! Massa övningar där som jag helt glömt att de excisterade. Ska prova programmet imorgon.
    Den är jätte bra, framförallt enkell att göra och tar som 17, första tre dagarna glömde jag dessutom att stretcha så kunde knappt inte gå
  • Achillea
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-20 23:20:48 följande:
    Du är min nya idol!!!vi är ungefär samma då i längd, jag har iofs din fd vikt (innan du gick ner) och är ngn cm längre LÄR MIG HUR JAG SKA LYCKAS!! du får gärna maila dina tips
    Skickar ett mail i morgon, nu är det snart sovdax
    Solero skrev 2009-11-20 23:52:10 följande:
    7 kilo på 10 dagar? Det låter ju inte riktigt bra..
    Ja jag vet inte, har ju bara lagt om kosten samt rör på mig mer. Som tidigare skrivet är det nog inte enbart fett utan slaggprodukter. Den som lever får se
Svar på tråden Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!