Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar!
Achillea skrev 2009-11-20 15:17:27 följande:
Jag har nu lagt om min livsstil totalt, från att ha ätit minst 2 kg chocklad i veckan, en massa små ätande sent på kvällarna och en massa unnande till fikat. Jag har nu slutat med vitt bröd, dragit ner på kolhydrater och socker, slutat äta sent samt lagt av med allt godis och vetebröd. Har sammtidigt börjat köra hemma träning ca 1 timme per dag och jag blev chockad över resultatet då jag ställde mig på vågen. Jag har gått ned 7 kg på 10 dagar, och då har jag haft ca 7 kgs övervikt. Det jag vill säga är att kosten och motion kan göra under, är bara så glad över detta. Har man inte möjlighet att gå till gym kan man träna hemma med enkla övningar som tar
Faktum är att väldigt få är överviktiga av medicinska orsaker. I 9 fall av 10 beror övervikt på livsstilen. Jag hade halvhjärtat provat en antal dieter - som fungerade sådär eller bara fungerade kortsiktigt - tills jag helt enkelt lade om livsstilen. Dvs åt som vanligt men inte för mycket, drog ner på onyttigheter samt tränade mer. Jag gick ner 5 kilo de första veckorna och 15 kilo på tre månader. Nu går inte alla ner lika fort och det är inte bra att gå ner för snabbt heller. MEN att hävda att det inte "går" - om man inte har medicinska orsaker - eller att det beror på generna eller dylikt, är i de flesta fall direkt felaktigt. Det finns ca 5 gånger fler överviktiga svenskar i dag än för bara 30 år sedan och så snabbt ändras inte våra gener

MEN många har dåliga vanor, matmissbruk, sockerberoende etc. Vilket kan vara nog så svårt att bryta, det har jag full förståelse för, jag har ju varit stor själv... Av en anledning... Bara man inte skyller på generna