Vilket yrke har dina föräldrar?
Du som är adopterad. Vad har dina föräldrar för yrke?
Känner på mig att majoriteten av alla som är adopterade har föräldrar som är "högutbildade"?
Du som är adopterad. Vad har dina föräldrar för yrke?
Känner på mig att majoriteten av alla som är adopterade har föräldrar som är "högutbildade"?
Mina föräldrar är välutbildade på universitet och min far hade innan han gick i pension chefposition på en bank. Min mamma arbetat inom kultur/media.
Tillägg: De adopterade på 70-talet och jag tror att det var vanligare då att det var mer välutbildade och högavlönade par som adopterade då än vad det är nu, nu är det nog mer blandat.
Jag och maken som båda är adopterade har själva adopterat och vi har inga universitetsstudier ännu, jag jobbar inom vården och är inte läkare och har därför ingen hög inkomst, min man jobbar inom media och inom privat verksamhet och han räknas väl som rätt högavlönad men inte enormt högavlönad.
Pappa Jobbat på landvetter, börjat på sas och lasten och slutat som en av de högsta cheferna på lufhartsverket..
Mamma jobbade på äldrevården och bytte inriktning och är nu en av sveriges ledande rekryterare på Proffice
Jag ska dela med mig också.
Min mamma är en väl engagerad psykolog och psykoterapeut inom Landstinget samt egen företagare.
Min far är högt uppsatt universitetsprofil.
Jag ska dela med mig också.
Min mamma är en väl engagerad psykolog och psykoterapeut inom Landstinget samt egen företagare.
Min far är högt uppsatt universitetsprofil med en professorstitel.
ja, och vi som är deras barn kom till våra föräldrar för ganska länge sedan. Idag ser det annorlunda ut vad gäller yrkesbiten, en del är välutbildade och har högavlönade jobb och en del är vanliga arbetare, det är alltså inte enbart överklass som adopterar idag, skönt att det är så