• Silkes

Tips på terapeut för ett par som är ofrivilligt barnlösa

Jag och min man är ofrivilligt barnlösa och då våra IVF-försök inte ens leder till ET börjar det bli väldigt tungt att bära.

Vi letar därför efter en bra terapeut som arbetar i Stockholms området och som kan ta emot kvällstid.

Är det någon som har tips om en terapeut eller en mottagning som är van att arbeta med ofrivillig barnlöshet?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på terapeut för ett par som är ofrivilligt barnlösa
  • Päron1986

Tyvärr har jag ingen aning, men ett varmt lycka till vill jag ge er!

Testa att ringa 1177 och fråga dem efter en terapeut?

• Silkes

Tack. Vad är 1177 för ett nummer?

• Didi2

Hej

Jag önskar att jag hade något bra svar till er på detta, jag har själv dammsugit marknaden lite här i Sverige för att hitta samarbetspartners... utan att tydligt hitta det jag sökte. 

Jag själv har en lång historia själv som barnlös under senare 90 -talet... Det var ca 5-6 år som vi misslyckades 3 ggr med IVF  fick inga ET heller.....obeskrivligt smärtsamt.. Vi adopterade sen en liten 4mån gammal tjej fr Colombia, kort därefter kom vi fram i landsdtingets kö för gratisförsök och tog ett ovanligt beslut att göra ett 4e försök. Blev gravid med tvillingar. Två killar som snart fyller åtta. Lovade mig själv när jag låg på BB att jag skulle hjälpa andra i samma situation så småningom för att de om möjligt skulle slippa något av det som jag har gått igenom.Vi fick 3 barn på mindre än 2 år, att inte vara helt tillfreds i den situationen, blev nästa stora emotionella utmaning... eftersom jag borde varit nöjd i det läget och hade mycket dåligt samvete för det.

Jag har under 2009 börjat dra igång en verksamhet för att dela med mig av mina erfarenheter .. min målsättning är att på deltid arbeta med fertilitetscoaching. Jag har en kollega i London som också guidar mig. Hon har en klinik där på som hon driver på heltid Jag har ett nätverk tillsammans med henne samt kollegor i USA och Australien.

Jag har en hemsida  www.dindao.se där du kan kontakta mig om du vill tala lite förutsättningslöst kring detta. Det kommer mer innehåll där snart inom en månad.

Eftersom jag ännu inte har någon auktoriserad kompetens i detta ämne så kommer jag välja att inte att ta betalt om du skulle vilja ha hjälp av mig.

i vart fall....

Lycka till och ge inte upp...
Svar på tråden Tips på terapeut för ett par som är ofrivilligt barnlösa