Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

30+ som arbetar på första barnet, del 20

Här var det inte mycket aktivitet inte.

Vad gör ni alla? Är det bara jag som inte har ett normalt liv utan bara hänger på FL stora delar av dagen tro? Verkar så.

Längtar...
  • Väntan på en liten
    Snö79 skrev 2010-01-20 21:25:07 följande:
    Det är inte den mest aktiva tråden fast å andra sidan är det vettiga människor här. Sedan har många just fått mens och då brukar det ibland bli mindre skrivande tror jag. Jag brukar själv vara härifrån en vecka f.o.m mens. Man är less på det. Många här inne har dessutom försökt ett tag och därför är det väl inte lika mkt aktivitet som hos de som just börjat försöka. Mitt förslag är att du är kvar här och även hittar en mer aktiv tråd. Fast försvinn inte härifrån helt, för det är som sagt många goa tjejer här.Själv har jag BIM på tis. Känner mig inte alls gravid men det inre hoppas febrilt och gör mig skengravid som vanligt. Jag och min sambo har försökt i snart 5 mån, så det är inte jättelång tid. Tycker dock att det är väldigt jobbigt emellanåt, särskilt efter ÄL när väntan är. Jag är otålig som person och jag passar extremt dåligt för barnplanerande för att jag vill att det ska hända fort. Jag blir såå stressad och det är nog inte heller bra för fertiliteten. Men många har det ju mkt värre än så.Usch vad negativ jag lät nu då. Är trött och behöver nog gå att sova.Ha det gott så länge!
    Att det är vettiga människor här håller jag verkligen med om och det är just därför jag gillar denna tråden väldigt mycket. Det är svårt att hitta en tråd som jag känner är rätt för mig för många av de trådar jag kikat in i känns inte alls som denna. Många är ju såpass mycket yngre än jag och det känns inte som man har så mycket gemensamt med tjejer som är mellan 23-27 som planerar sitt första barn och oftast i en viss månad tom (jisses).

Förstår att man inte har så mycket att dela med sig av när man just fått mens, oftast är i alla fall jag väldigt låg då efter ännu ett misslyckade när jag får mens.

Känner inte heller några symtom som indikerar på graviditet, alla andra månader som jag försökt har jag varit så skengravid man bara kan bli och nu inte alls så man undrar ju genast då om det är ett symtom i sig.
    Samtidigt så skulle det vara rätt så skrattretande om det skulle tagit sig nu med knappt något alls när vi har gjort "fullständiga" inseminationer som inte tagit sig.

Det återstår att se, har BIM först om 1 vecka, men tänkte försöka hålla mig från att testa några dagar efter det än att slänga mig över ett test samma dag för att några minuter senare få mens.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    Johanna 35 skrev 2010-01-20 22:56:41 följande:
    *kikar in från fått-tråden - var bara tvungen kommentera också * Väntan på en liten Jag var själv singel till jag var 34 och hade nästan gett upp hoppet om att någonsin få barn. Jag brottades många gånger med tankarna på att försöka på egen hand och det var verkligen inga lätta tankar eller beslut (eller praktik heller för den delen ). Du har all min respekt för att du fattat beslutet och börjat processen på egen hand! Jag hoppas att jag hade vågat göra samma sak om jag inte träffat min käre sambo. Klart att det är tufft att vara ensam mamma, men det finns ju inga garantier bara för att man är två när man börjar heller.  Lycka till och jag hoppas att se dig, och alla andra här, i fått-tråden å det snaraste! *smiter ut igen* 
    Tack för din förståelse.

Jag levde i ett långt förhållande och medans jag levde efter devisen att vi snart skulle bilda familj efter flera år tillsammans så backade han mer och mer. Han sköt hela tiden upp det mer och mer allteftersom jag kände mig mer och mer mogen.

Till slut så insåg vi våra olikheter och våra olika mål i livet så det tog slut av flera olika anledningar.

Jag har nu varit singel i snart 2 års tid och inser att tiden är knapp, jag vill inte stå där om 5 år eller 10 år och inse att jag var för feg för att göra det som jag önskat hela mitt liv, att bli mamma.

Det var många vändor innan jag slutligen tog beslutet att försöka på egen hand med hjälp på detta sätt.

Hoppas också snart få vara en av er på fått tråden inna året är slut.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    Loranga04 skrev 2010-01-20 23:20:45 följande:
    Det är bra att du piskar på oss Jag har BIM 26:e så det är några dagar kvar. Jag är lite pessimistisk över timingen denna gång och jag känner inga graviditetssymtom alls. Brukar alltid inbilla mig att brösten växt så där dagarna innan mens, så det symtomet bortser jag helt från nu. Jag kör med "tempning" som visar på en implantationsdipp men det är inget riktigt säkert tecken för att det tagit sig, har haft så en gång tidigare och som du förstår var det bara falskt alarm den gången. Jag har också försökt ett tag så därav har min entusiasm klingat av en del (dvs jag är för det mesta frustrerad och arg).
    Kan nog säga att det är samma här. Har varit i aktiv verkstad nu i 8 långa månader och vill vidare. Jag vet att ni tappra kämpare tycker att 8 månader inte är nångonting, men för mig är det lång tid.

Då är vi ganska lika i tid, jag har BIM 2 dagar efter dig, men denna gång ska jag inte ha några test hemma för då frestas jag bara att testa och sedan bli så arg att jag slänger ut pengar på negativa test och sedan får den där röda sörjan kallad mens och jag blir lika ledsen varje gång och känner att jag ger f*n upp, men så rycker jag upp mig på något vis inför varje ÄL för jag vill så gärna få uppleva lyckan att få bli mamma, att få vara gravid, få föda barn, amma...ja alltihopa.

Jag har också tempat, men blev aldrig klok på det. Fick dipp vid ÄL och sedan hög temp och allt såg så lovande ut, men inte sjutton blev det något.

Skendräktig är jag duktig på att vara varje månad. Jag har känt som du att brösten är stora och då har jag rätt så stor byst annars och jag har alla möjliga och omöjliga symtom tom näsblod som jag aldrig haft sedan jag var barn och tom lyckats få ett plus på ett CB test trots att inget HCG fanns i kroppen.

Sjutton vad trött jag är på att lura min hjärna vareviga månad. Denna gång har jag bestämt mig för att ignorera ev. symtom och ta det som menssymtom (vem försöker jag lura?), men så är man där ändå och inser att "Åh, detta har jag inte känt förr så det måste ju vara nåt"

Jag har en lång lista på alla symtom jag känt innan minuset kommit, skriver upp allt jag känner månad för månad.

Jag hoppas du och jag och alla vi andra på denna tråden plussar vid nästa BIM. Hur länge har du kämpat i verksta´n?
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    Mivo skrev 2010-01-21 10:05:19 följande:
    Har också försökt ett tag nu. Men varje månad är samma visa...Man går och hoppas och väntar och verkligen tolkar minsta lilla symtom som kan finnas. Men det slutar alltid likadant...negativt på stickan (vet inte hur många stickor man förbrukat, men det är nog en skrämmande mängd ).  Känner mig ganska nere och hela mitt liv har den senaste tiden kretsat kring detta, så det var faktiskt skönt att göra uppehåll denna månad. Känns bra att samla sig själv lite och fokusera på annat. Har en annan sak nu som tar upp mycket av mina tankar. Min sambo har fått erbjudande om jobb utomlands vilket innebär att vi i så fall får flytta dit. Rent spontant tänker jag JA, vilken erfarenhet!! Men sen kommer allt praktiskt in i tankarna, vi har ju nyligen köpt hus, har ett fast jobb som jag trivs med (och möjligheter att utvecklas inom), vänner och familj och inte minst så försöker vi ju skaffa barn... Det ärju ett stort beslut att ta så vi har inte riktigt bestämt os än. Dessutom måste man tydligen vara gift när man flyttar till detta land...och det är vi ju inte.....Väntan på en liten: Har också en lista på alla symtom jag känner varje månad. För liksom dagbok. Tänkte att den kan vara bra inför utredningen....Kram på er!!
    Vad jag känner igen mig. Börjar också tröttna på detta att försöka månad efter månad och aldrig få till det. Förstår inte vad som ska till för att det ska ta sig.

Inte är det lätt heller att inte tänka på det för det gör man ju likt förbannat ändå titt som tätt. Blir knäpp på detta.

Försöker ignorera alla symtom precis som det skulle göra mig mer gravid, knappast.

Ibland kan jag tänka att jag kanske borde ta 1 månads paus, men jag kan bara inte det. Fixar inte vetskapen att inte ha några chanser överhuvudtaget till att det kan med MYCKET tur ha tagit sig.

Låter mycket spännande med din sambos utlandsjobb om han nu tackar ja till det Vilket land är det? Låter dock hårt att man måste vara äkta makar för att få bosätta sig där, tala om krav

Är det bestämt att ni ska göra utredning eller är det något ni funderar på?
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    Snö79 skrev 2010-01-21 16:00:43 följande:
    Vad konstigt det blev nu då? Citatfunktionen verkar ha hängt sig på något vänster

Ja, visst är det himla typiskt att här har man ätit P-piller halva sitt liv för att inte bli med barn och sedan när man väl vill så blir det inget, riktigt suger gör det.

Har bestämt mig att inte se åt ett apotek förräns den 30/1 om mensen håller sig borta, ska inte frestas att köpa ett graviditetstest denna gång. Blir så jädra sur när jag lägger ut pengar på något som bara gör mig förbannad och less och besviken när jag innerst inne kände på mig att det nog till 99% inte var något denna månad som tidigare heller.

Har BIM nästa torsdag och känner inte mycket kan jag säga. Har känt så himla mycket tidigare månader, så jag undrar nu givetvis vad detta betyder. Att man inte ger upp detta med att söka efter symtom alltså, gaah!!!  Varje liten grej tolkar man ju.

Det kliar som attan i testfingrarna nu kan jag säga, men jag ska sjutton hålla mig.
    Skulle vara så typiskt om mensen håller mig på halster i 2 dagar för att dyka upp när man just kommit hem med ett inhandlat test eller på natten några timmar innan man ska testa. brukar jag sådan megatur *ironisk*

Känner ni något?
    Längtar...
  • Väntan på en liten

Och inlägget ovan ska avslutas med "brukar ha sådan megatur *ironisk*"

Längtar...
  • Väntan på en liten
    Snö79 skrev 2010-01-22 07:32:35 följande:
    Jag fick super negativt! Jag är så jävla less på att se det där ensamma strecket att jag vill kasta staven in i väggen. Jag vet inte om mitt psyke är gjort för det här med bebisverkstad. Kan inte förstå hur jag ska klara mig om det tar flera år med utredningar osv. Ni som orkar är mina idoler!
    Usch, vad trist Snö79, finns inga ord som jag kan trösta dig med just nu, men jag känner likadant när jag testar negativt.

Jag kan lugna dig med att en utredning ska inte ta flera år att genomföra utan går relativt fort, men när man längtar så förtvivlat mycket så känns allt så oändligt långt.

Jag hoppas du hittar kraft till nästa ÄL.

Massor med kramar till dig.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    Snö79 skrev 2010-01-22 21:50:18 följande:
    Tack! Det var väldigt gulligt skrivet av dig. Jag hoppas också att det blir bättre framemot ÄL. Brukar vara så, men det blir ju bara jobbigare för var månad. För övrigt tänker jag ringa min vanliga gyn på mån och fråga om hur lång tid jag ska vänta. Jag har nämligen varit utan preventivmedel i 2 år och då har vi endast kört med tekniken avbrutet samlag. Utan att ta hänsyn till ÄL. De brukar ju säga 20 av 100 kvinnor blir gravida inom ett år om de använder sig av avbrutet. Nu har vi ju dessutom försökt i fem mån där vi haft sex regelbundet över hela perioderna och mer kring ÄL. Sista månaderna har vi fortsatt med regelbundet sex och ÄL tester. Och till sist så har jag haft på känn att det är ngt problem de senaste åren. Inget speciellt skäl utan magkänsla. Så jag hoppas hon kan ge mig ett lite tidigare datum än ett år. Fast samtidigt är det ju inte sjyst att hoppa över människor som försökt längre. Å andra sidan är det en privat klinik.. Man borde ju i alla fall kunna kolla några enklare tester. Vet du vad de kollar för ngt egentligen?Tack igen för ditt underbara mail.Massa kramar.
    Vi finns här för att peppa och stötta varandra både vi med och motgångar och glädjas när någon testar positivt eller har något annat glädjande att berätta.

Du ska lita på din magkänsla och känner du att något är fel så ska du givetvis söka hjälp för det.
    Tycker det är bra att du ska kontakta din gynekolog på måndag.

Har inte så bra koll på vad som ingår i en utredning, men tror att en gynekologisk koll på dig görs och ett VUL och så tas blodprover på dig, om det görs på mannen vet jag inte. Spermaprov brukar också vara standard och sedan kanske en äggledarspolning på dig för att se att finns fri passage i äggledarna.

Jag blev ju erbjuden barnlöshetsutredning när jag var hos gynekolgen senast helt oväntat och det gjorde då VUL. Eftersom jag hade ÄL när som helst så ville hon att vi skulle börja med att ta progesteronprov för att se om jag har ÄL. Sedan skulle jag vänta in mensen . Eftersom jag inseminerats denna månad så hoppas jag givetvis på att plussa snart, men om inte så skall jag ringa kliniken och få provsvar av läkaren samt boka tid för äggledarspolning som helst skall ske så fort mensen är slut och innan ÄL så man inte spolar ut ett ev. befruktat ägg.

Hoppas någon i tråden kan ge dig ett bättre och utförligare svar vad som ingår.

Vad är det du tror är som är fel som du haft på känn under så lång tid?
    Själv har min mens blivit så konstig och mer brun än röd, men om det påverkar fertilitetn vet jag inte. Har sökt trådar om det här och googlat, men inte fått något direkt svar.

På något sätt skall vi bli mammor någon gång, det tar bara lite tid för vissa av oss.
    Längtar...
  • Väntan på en liten

Väldigt låg aktivitet i tråden. Vad håller ni hus alla?

Själv väntar jag BIM på torsdag och tycker dagarna dit är så långa, vill ju veta NU NU NU, men det är ju alldeles för tidigt att testa och skulle jag mot förmodan frestas att testa så skulle det bara visa negativt ändå.

Denna månad känner jag knappt någonting, såhär lite symtom brukar jag inte ha men det kanske är positivt, vad vet jag.
    Ont i ryggen från midjan och neråt till svanken, lite sticky flytningar, trött som jag brukar vara och så är jag väldigt öm i underlivet.

Någon som har någon aning om vad ömhet i underlivet kan vara? Beror ju inte på intensivt sexande i alla fall.

Hur går det för er? Ni som tyvärr fick mens, ni måste väl närma er ÄL med stormsteg och ni som har BIM snart, känner ni några symtom och när tänkte ni testa?

Kom igen nu tjejer så vi får fart på tråden

Längtar...
Svar på tråden 30+ som arbetar på första barnet, del 20