All we want for Christmas is Michael
Vet ni! Vo har skrivit över 2600 inlägg på mindre än 2 veckor. Ska vi slå rekord med denna tråden eller?
Vet ni! Vo har skrivit över 2600 inlägg på mindre än 2 veckor. Ska vi slå rekord med denna tråden eller?
mona: Jag hade också GBS med minstingen. De ville ha oss kvar för observation i 3 dygn efter förlossningen eftersom jag inte hann få antibiotika under förlossningen. (Såklart eftersom jag födde i undersökningsrummet. ) Men jag stod på mig, jag skulle hem direkt. För att fostret ska bli smittat av GBS ska man ha haft en långdragen förlossning EFTER vattenavgång, o min förlossning tog 90 sekunder efter vattenavgång, han är frisk sa jag. Vi åkte hem samma dag han föddes.
Bevvan: Har du mycket barnasinne idag lär du aldrig bli av med det, det lovar jag. Jag är som ett stort barn hela jag. Jag leker massor, både med barnen och med mina vänner. Ibland skulle jag vilja vara den som ser mig och min vän när vi är på stan, hahaha, det finns ju inget bättre än att få andra människor att skratta!
Mona: Du är ju också ung. Du har ju gott om tid på dig att hitta en bra man och få fler barn.
Jag tycker lite tvärtom, att ska man ha barn ska man ha dom riktigt tätt. Visst är det jobbigt när de är små, men de får så mycket nytta av varandra när de blir större, och så slipper man det där att börja om på noll igen. Nu är mina 2 och 4, och jag ser hur de blir mer och mer självständiga för varje dag som går. När de kommer upp i 10-12 årsåldern kan de göra så mycket själva. Vara hemma själva några timmar och jag kommer bli så mycket friare att göra saker för MITT liv. Men så tänker ju jag utifrån mig själv också, jag kommer för alltid att vara ensamstående och singel.
Mona: Hade du propsat på att få åka hem hade du fått det. De får ju inte tvinga en att stanna, och jag är glad att jag visste detta då jag var där, annars hade jag också blivit kvar. Vi var dock tvugna att vänta på barnläkaren så han kunde informera oss om riskerna vid tidig hemgång och skriva detta i vår journal, så vi fick vänta 14 timmar från han föddes tills vi fick åka hem. Men vi bodde nära sjukhuset och jag sa att JAG märker om mitt barn inte mår bra, då är vi här på 2 minuter. Och när vi kom tillbaka för PKU testet 3'e dygnet träffade vi läkaren igen. Han sa "Ja det var ni som gick hem tidigt mot min inrådan."
Ja, svarade jag. Och som du ser är mitt barn FRISKT!!!
Hoppla hej! Nu är vi hemma igen, var o fyllde på colaförrådet som tog slut i morse. Och hämtade ut barnens vårjackor o mössor. Tror det är rekord till o vara tidig!
Sen hämtade jag upp julsakerna i förrådet, passade även på att ta upp köksdörren, så nu blir det till o låsa den om nätterna... jäkla unge till o ta sig för bi barikaden jag hade gjort här i natt med fåtöljer o grejer... Lyckades tappa en ljusstake där nere med så den gick i tusen miljoner bitar... Nuuu, ska jag slappa en stund. Sen städ o julpynt OM jag orkar.