• Brooke
    Småkottarna skrev 2009-11-26 16:41:56 följande:
    Asså, det finns ju täcken till kaniner, kanske det finns strumpor också? Det går inte åt mycket tyg, mät hur lång den ska vara o lägg till 5 cm så räcker det att det köper den längden. Tyger är ju oftast väldigt breda, 120-150 cm breda, så även om du ska fodra den så räcker det ju.
    Den är 22 cm har jag för mig.. hela strumpan på breden på längden vet jag inte..
  • Brooke
    Småkottarna skrev 2009-11-26 17:38:33 följande:
    Jag behöver lite av er kreativa tid! Sitter här och håller på att starta en blogg. Kan inte säga mycket om den eftersom dessa satans regler på FL är vad de är, men den är till förmån för barn... Jag är alltså ute efter tips på vad den ska heta. Jag ville hjärna ha med barn, hjärta eller så i den o har provat med både lillahjärtat, lillhjärta, hjärtebarn men allt är upptaget. Har ni några tips på inte för komplicerade o långa namn som man lätt kan komma ihåg som besökare? Svenska eller engelska spelar ingen roll. Nån?
    Äre här på FL??

The little heart of children?
  • Brooke
    Småkottarna skrev 2009-11-26 17:32:32 följande:
    Sandra: Då behöver du inte köpa mer än 22 cm, plus lite extra så du har utrymme för misstag. Tyg är både svindyrt och svinbilligt, det beror lite på vilket material du ska ha. Vanligt bomullstyg, som tex lakan/påslakan/gardiner osv är i, eller trikå som är i kläder.
    okej. ja jag vet ju inte hur jag ska göra Julstrumpan min julstrumpa är typ luddig eller va man ska göra. Så som gosedjur är. Det är typ sånt tyg. Men jag vet inte hur jag ska göra min :S
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-11-26 17:45:10 följande:
    Vadå att du inte vet hur du ska göra den? Hur menar du?Det är ju bara att klippa ut två lappar i formen av julstrumpor och sen sätter du ihop dom ut och in. Syr på kanterna. Sen vänder du tillbaka strumpan så den är åt rätt håll igen.
    Ja men jag har redan ett mönster, men jag vill göra den personlig för Isa..
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael