All we want for Christmas is Michael
Yngsta sonens är hos sin pappa varannan vecka och han och jag har en toppen relation. Vi umgås ofta tillsammans med barnen, badar, äter ute, lagar mat hemma, gör utflykter osv.
Något jag fick veta hos veterinären är att tydligen är marsvin och människor de enda däggdjuren som inte tillverkar C-vitamin och måste få i sig det via mat eller vitaminer.
Mona: Veterinären vi fick komma till är otroligt duktig, han visste nog också om att ett marvin med skörbjugg inte går att botas, men han gjorde vad han kunde och jag satt och grät. Han kände nog också att det var bättre att jag fick ta med honom hem och ta farväl och finnas där när han gick bort, än att ge mig chockbeskedet där direkt och ge honom en spruta.
När han hade gått bort fick vi kremera honom hos dom, och fick då räkningen. De tog inget betalt för medicinen vi fick.
Det var precis så mitt andra marsvin såg ut i pälsen. Som mjäll, små vita flagor som lossnade och när flagorna lossnade lossnade också hårstråna som satt på. Till mig sa dom att det var skorv och det behandlas precis som på bebisar med barnolja!
Vilka stora pattar ni har!!! :-O Här sitter plankan som inte ens fyller ut en hel B-kupa. När jag blivit smal och fin ska dom bli fiiiiinaaaaaa.
Kikar in som hastigast innan läggdags med ett
-weeeeeeeeeeeeeeimorgonärdethelg!!!!!-
Äntligen, tiiiiiid!!!
Vi hörs i morgon!!