All we want for Christmas is Michael
Alltså.. Om nån krog, i v-ås tex skulle ha kanske en gång i månaden lite swingpartaj så tror jag nog de skulle gå hem
Det är svårt att tänka sig ett livsmedel som är mer konstlat än quorn, som för vegetarianer ska ersätta kött. Det framställs av mögelsvampen PTA-2684 som under produktionsprocessen växer i syresatt vatten i sterila jäsningstankar. Under denna fas tillsätts sockerarten glykos samt olika mineraler och vitaminer. Resultatet är så kallat mycoprotein som nu extraheras och värmebehandlas. Därefter torkas substansen, och äggviteämnet albumin tillsätts som bindemedel. Detta ämne kommer från ägg, vilket gör att quorn inte lämpar sig för veganer. Sist av allt ges quornmassan sin slutliga struktur och konsistens beroende på vilket slags kött den ska imitera, exempelvis köttfärs eller tärningar av kycklingfilé.
En kommentar till detta, tänkte på dig då.. Stod:
Sälv har det gett mig svåra magproblem (kräkningar) de få gånger jag har ätit quorn, vilket får mig att undra hur nyttigt det är. (Jag har inga allergier i övrigt och är frisk som en nötkärna.)
Jag vill sooooooova..
I love Gunde
kanal5.se/web/guest/vinterspelen/undersida&p_p_id=K5AV_INSTANCE_pr6V&_K5AV_INSTANCE_pr6V_struts_action=%2Fk5journal%2Fav&_K5AV_INSTANCE_pr6V_articleId=3355268&_K5AV_INSTANCE_pr6V_groupId=1097&_K5AV_INSTANCE_pr6V_version=1.0
Tårarna sprutar, hahahahahahahahaha
Har länkat denna föut.. Men ni kan titta igen tycker jag, hahahaha