Småkottarna skrev 2009-11-18 10:04:15 följande:
Mona: Veterinären vi fick komma till är otroligt duktig, han visste nog också om att ett marvin med skörbjugg inte går att botas, men han gjorde vad han kunde och jag satt och grät. Han kände nog också att det var bättre att jag fick ta med honom hem och ta farväl och finnas där när han gick bort, än att ge mig chockbeskedet där direkt och ge honom en spruta. När han hade gått bort fick vi kremera honom hos dom, och fick då räkningen. De tog inget betalt för medicinen vi fick.Det var precis så mitt andra marsvin såg ut i pälsen. Som mjäll, små vita flagor som lossnade och när flagorna lossnade lossnade också hårstråna som satt på. Till mig sa dom att det var skorv och det behandlas precis som på bebisar med barnolja!
Det var ju en fin tanke av honom
. Jag har ALLTID f¨ått avliva mina djur hos vetten.
Sista gången för ca ett år sen snart, 4000 kr i vet kostander och sen fick jag avliva katten iaf. Hon klarade inte av att vara där en hel dag.
Vi var där dagen innan med, men då var hon så dålig att hon knappt orkade bry sig om vart hon var. Orkade knappt få epelepsi anfall. Men 2 anfall var iaf på väg, vetten kände att dom var på g. Låg med dropp hela dagen.
Tog hem henne över natten, gick upp varannan timme och gav henne mat med sked.
På morron tillbaka för dropp, men hon var bra mkt piggare då.
När jag kom på em sa dom att hon hade blivit sämre igen. Hon klarade inte av stressen av ett nytt ställe. Var vildkatten jag hade, väldigt skygg liten tjej. Så fick ta bort henne.
Känns liksom som om kan strunta i att ta betalt när man inte får djuret med sig hem
. Men det funkar ju inte riktgt så, det vet man ju.
Åh vad smart, ska jag tusan köpa babyolja. Men sa dom inget om att det kunde vara svamp då? Lite inne på den linjen....