Autismtråd 9
Hittat hit
Hittat hit
Maken kommer på BAN-konferensen i helgen, ser fram emot att få höra om allt sen!
En annan fråga, de av er som har 4-7 åring och finns i tillräckligt nära Södermalm (Sthlm alltså): Jag har funderat löst på att dra ihop en simskolegrupp för små barn med autism eftersom det verkar lögn i h-vete att hitta en annan badverksamhet som funkar. Vi provade en med större barn men Sonen blev rädd för dem (för de var stora tror jag, eller för han var för trött, det funkade inte iallafall).
Jag håller på att söka efter en simlärare som begriper a-barn (har ett hett tips men vet inte om hen är intresserad ännu) och tänker mig att det borde vara kanske 3-4-5 barn totalt MED assistent/förälder e dyl. Antagligen beror det på de individuella barnens behov hur många man kan vara.
Den som är intresserad kan väl inboxa mig så får vi se hur det går.
Jag är också tacksam för tips på simskola för min badtokige femåring
SMM,
nej, men det beror på att han inte kan uttrycka sig så väl. Tråkigt att höra om din familj och släkt, man vill så gärna att det ska vara BRA... och så blir det inte så. Du har mina sympatier.
Vi har inte vidare stöd från släkt heller, de flesta är för gamla eller så är de upptagna av annat liv och fattar helt enkelt inte. Jag tror det är svårt för dem att ta in det hela, att vissa saker helt enkelt inte går att lösa ("om du bara... så kommer det säkert bli bättre"), att det INTE är avkoppling att gå bort (!!) osv.
Ps. Bra att du orkar välja det som är bra för dig och din familj.